![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Påse till vinflaska...?
Är det någon som känner för att dela med sig av ett mönster på en vinflaske-påse?
Det jag inte förstår är hur man syr botten på påsen... Sen såg jag för ett tag sen här på sysidan någon som har sytt en sådan påse och broderat något om att "man inte ska slösa bort livet på ett dåligt vin"... Var kan man hitta det broderiet? Det var ju klockrent! Tack på förhand! Anna-Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Anna-Karin.
Ett enkelt sätt är att du lägger ihop och syr en raksöm då får du ett rör. Sen lägger du så sömmen kommer i mitt bak på påsen och syr tvärsöver. Sedan lägger du lägger du bottensömmen mot det som ska bli sidor och syr små sömmar på ungefär 6-7cm rakt över bottensömmen. Broderiet kan jag inte hjälpa dig med. Lycka Till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det kanske var den här du sökte?
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=10955 "Life is too short to drink bad wine" Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Just det!
Jag letade som en tokig efter den i går kväll. Jag visste ju att jag hade sett den här på sidan tidigare... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.