![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
brodyrmaskins nålar till brother maskiner
hej! jag behöver hjälp med att få veta vilken nålstorlek man brukar använda till pe-150 och andra brother maskiner för jag har glömt bort vilken nål jag använde till min bernina deco som är ungefär samma slags maskin som brother
jag hade för mig att jag använde 11/75 men de verkar inte passa eller om jag har böjt till själva nålpå trädaren. tacksam för svar. Anne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
11/75 låter utmärkt! Universal eller broderi går bra vilket som. Lite större öga i brodernålarna.
Skulle tro att du har rätt i att du kan ha böjt den där lilla rackaren i påträdaren. Försök titta med förstoringsglas. Lycka till! Åsa (med PE200, i stort sett samma som PE150)) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hej Åsa! tack för snabbt svar
![]() Jag har nämligen fått tag i så mycket brodyr tråd som tydligen funkar bäst på min deco så jag tänker använda den flitigt ända till jul men tycker det är jobbigt att använda en nålpåträdare som man har till vanliga hand sy nålar ( i metallfolie) har även fått tag i fler färgad tråd för billig peng(end 7kr rull för 500m)från indien inkl frakt jag köpte en hel hög i packar om 10 i olika färg utföranden så de är ju bra att maskinen kommer till användning nu när ingen ville köpa den...finns nog mening med allt som sker eller inte sker(ibland )håller på att brodera juldukar för fullt(köpte massor av mönster genom ebay)tack igen. anne |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Oj, har du inte fått den såld! Jag har för mig du erbjöd en jättebra affär, och såg inte annonsen när jag letade efter något annat.
Var köpte du tråden ifrån? Har just beställt från USA, men Indien låter spännande! Och billigt!! Frakten från USA blev DYR och se'n kommer väl tull och moms på också eftersom det är en stor låda (småpaketen brukar slinka igenom har jag märkt)... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hej! jag beställde tråd genom en ebay auktion och fick de till en löjligt billig penning kostnaden för tråden var billigare än själva frakten då den gick på ungefär samma som från Usa ca 11 dollar men eftersom hela värdet understeg 200kr så blev de ingen tull att betala. Du kan ju gå in på ebay och söka på machine embroidery thread och se om de är några auktioner på gång som snart slutar så de är då man kan göra dom stora fynden men kolla upp om dom skickar paket för paket eller om man kan få flera paket skickade i samma för när tråden är billig så lönar de sig med en dyr frakt kostnad. jag gjorde en tabbe första gången jag beställde och frakten åt upp de mesta av den billiga tråden (10 st rullar 500 eller 900m för 21 kr)och frakt på 11 dollar...ha ha men nu vet jag det till nästa gång jag beställer att jag frågar om frakten innan jag beställer.
jag sitter och väntar på ett paket med 5000 m 14st trådar i olika färger(med fot) som jag betala 5 dollar/st inkl frakt. Anne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Aha, en eBay-are till! Kan inte påstå att jag handlar mycket där, men jag köpte NEB bobbiner där härom veckan, och de är kanon för Brother-maskiner! Har tyvärr inte hittad dem i Sverige (vill egentligen helst handla i Sverige och hålla våra butiker igång, men ibland går det ju inte!).
Gjorde en trådbeställning härom dagen också. Jag ville ha en stor samling 1000-m minikoner polyestertråd (har inte hittat det heller i Sverige!) och lite annat lulllull (trådställ, rullknivblad $8.50 för 5 st t.ex), och hittade en bra säljare som sampackar. Hade bestämt mig för att marktransport (4-6 veckor) skulle duga eftersom det skulle bli en rejäl låda, men säljaren schabblade och tog flygfrakt i all fall (över $100!!), men aftersom jag hade fått grejorna så billigt bestämde jag mig för att inte korrigera, utan se fram emot att få hit det snabbt istället! Ev åker min dotter till USA nästa år. Gissa vad hon ska få fylla en väska med! Sygrejor, sygrejor och ännu mer sygrejor!! Mönster, böcker, redskap... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
hej!ja de är synd att de inte finns allt i sverige att få tag i men om de sen finns så blir de ju väldigt dyrt om man vill köpa mycket för inte brukar man få mängdrabatt när man beställer heller om man nu inte har tur och beställer från egen företagare som är givmild
![]() för när jag beställer så blir det ofta stora mängder av både rivpapper och nålar m.m för frakten äter ju upp vinsten annars.hitintills så har jag haft tur och fått grejerna och sluppit tull för dom flesta grejerna men åkte på det när det var en klant som skrev fel värde på paketet och då fick jag betala ca 200 kr tull och avgifter för en vara värd ca 200kr hmmm men ibland så har tur som en tok med allt ibland tvärtom. jag ska beställa nålar från allbrands där jag beställt ifrån förrut och då kommer jag att beställa bobbins med 144st för ca 300kr(om jag inte minns fel)för dom använder jag till mina båda maskiner och det funkar jätte bra(plasthållare)och 100pack smetchz nålar för ungefär samma pris som bobbinsen.ja man får passa på att handla i USA när man är där och vi åker ev dit vi med på våren 07 då karln fyller 40 år. anne Senast redigerad av dianno den 2004-10-17 klockan 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:43.