![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
trådavbrott
Provar min första fristående spets och tror jag blir galen. Övertråden bara går av hela tiden när det kommer till lite tjockare kantpartier. Jag har Ultra Solvy som material att sy på och det vekar ju inte heller bra. Broderiet är så tätt att solvyn helt släpper efter ett tag och broderiet hänger löst och dinglar. Om det inte lyckas pressa sig ner i mataren vilket också händer. Snälla någon... vad har jag för fel? fel material fel tråd eller är det jag som är allmänt oduglig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Var kommer mönstret ifrån? En del mönster är helt enkelt inte bra!!
Vad har du för nål? Kan vara värt att prova en 90-nål om det är ett väldigt tätt mönster. Vilket trådmärke har du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svar...
Här har jag köpt mönstret http://www.emblibrary.com/EL/Color_S...log=Emblibrary På detta ägg är det rent av hopplöst att sy särskilt runt öglorna. Jag använder en 90 nål och har tråd från Sulky. Hur ska man veta om mönstren inte är bra?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tror inte det mönstret är dåligt. De brukar alltid ha god kvalitet, och jag sydde deras snöflingor före jul utan problem. Jag sydde för övrigt på Ultra Soly, precis som du.
Du syr ju med bra tråd och nål, så det är nog inte heller problemet. Jag ahr faktiskt inget mer att komma med! Möjligen skulle jag fösöka dra ner trådspänningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kanse hjälper om du sänker hastigheten på maskinen också. Vissa tycker att Solvyvlies (ser ut som vliseline men är vattenlöslig) håller ihop bättre än Ultra Solvyn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu har jag provat era tips och på det mönstret kvarstår problemet. Så bytte jag till ett annat med exat samma förutsättningar,det gick jättebra. Inte ett enda trådavbrott?? Måste bero på mönstret alltså.Tack ändå för hjälpen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:43.