![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Översättningshjälp
Skulle behöva lite hjälp med lite översättningar. Har köpt ett engelskt mönster och vet inte riktigt vad det är jag behöver köpa. Nån som är duktig på det här?
Synthetic knits Brushed nylon and velour Lt.wt. Knit and Terrycloth Sen är det här saker jag behöver utöver tyg: två 38 mm styrofoam balls fiberfill carpet thread white craft glue 76 cm marabou 4 st 13mm velcro fasteners 6 mm cable cord |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du tittar på "Leta" och på språklexikon kanske du kan få hjälp där
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack! Är ny här så jag vet inte riktigt hur allt funkar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Detta är nog världens bästa forum
![]() eller skämt åsido: finns alltid nån att "snacka" med, kul saker händer (tex vänskapsqviltar), alltid är det nån som vet nåt om du har frågor - kort sagt kul avbrott i vardagen o jättebra hjälp när man behöver det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Rolig översättning
Din text direkt översatt på Systran blev så här. Kanske du kan lista ut av den här roliga översättningen vad du behöver
![]() Syntetiska rät maska Borstad nylon och velour Lt.wt. Rät maska och Terrycloth en mmstyrofoam för två 38 klumpa ihop sig fiberfill matttråd det vita hantverket limmar 76 cm marabou 4 velcrohållare för st 13mm kabel för en mm 6 binder med rep |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
OK
![]() du får GÄRNA |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
försöker igen
- du får jättegärna lägga in en bild på vad du nu lyckats göra efter den här roliga övers ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Re: Översättningshjälp
Hej
Du behöver syntetiskt stickat tyg nylontyg som ser ut som sammet eller också velour (det är ju sammetsliknande också) Ltwt=light weight= tunt stickat, terrycloth är frotte 2 38 mm stora bollar av styrofoam, finns nog på hobbyaffärer fiberfill att stoppa eller klä med kraftig tråd (carpet = matta) vitt hobbylim 76 cm marabou, sökte på nätet och det var (förutom choklad) ett fluffigt material för underkläder gjort av fjädrar 4 13 mm kardborrknäppen 6 mm tjock kabel av något slag, sån där gardinspiral skulle det funka Nu blir jag nyfiken på vad du ska göra för något?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det blev en rätt roligt översättning ialla fall!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack för översättningen! Nu tror jag att jag kan få ihop allt jag behöver.
Det ska bli den vänstra dockan (inte hunden). Har äntligen fått tag på det här 25 år gamla mönstret och ska nu sy dockor till mina tvillingtjejer som avgudar fragglarna. =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ved kul, kommer ihåg fragglarna sen mina barn var små.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:15.