![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Böcker om maskinbrodyr?
Hej!
Finns det några bra böcker att få tag på om maskinbrodyr? Där det bla. står med hur man mönsteranpassar och hur man gör hålsömsbroderier och sånna saker..... Senast redigerad av Hellebelle den 2006-01-24 klockan 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hei Helen
Jeg har hatt stor glede av 2 bøker jeg kjøpte på internett i serien "Embropidery Machine Essentials" serien beskrives her: http://www.embroideryresource.com/html/shop.html Bøkene jeg har (2 og 4 i listen) er rettet mot teknikker og teori om tråder, stabilisatorer og stofftyper. Den første boken i listen omhandler endring av mønster - men den har jeg altså ikke. lykke til hilsen Helga PS bøkene finnes både på ebay og amazon |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ååå tack Helga dom verkar jättebra men jag glömde tala om att jag är usel på engelska så det måsta vara en svensk bok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hei - beklager det - skulle du ikke finne noe på svensk så er disse bøkene veldig godt illustrerte mange bilder og illustrasjoner (trinn for trinn) og heller lite tekst (særlig den som heter Basic techniques)- jeg kan kopiere en tilfeldig side og sende deg på mail så du kan få se som eksempel.
lykke til! mvh Helga |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej Helga!
Du får hemskt gärna kopiera ett par sidor ur böckerna du rekommenderar och mejla till mig! Det uppskattar jag! ![]() Min mejladress hittar du ju genom att klicka på mitt namn och på min sida kan man ju välja att sända mejl till person. Annars kan jag ge dig min mejladress här i forumet? Och tack ännu en gång! Mvh Helen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det finns inga
Men jag har tänkt att göra en manual snart med hjälp av proffs. Jag tycker verkligen att de manualer som finns är rent ut sagt värdelösa.Jag ska göra en med bilder och steg-för-steg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej Eva!
Det låter supernajs att någon verkligen vill angachera sig i att göra en mjanual som kan hjälpa undrandes nybörjarfolk. Något som jag särskilt undrar över är hur man kan mönsteranpassa ett broderi så att det blir ett jättestort fast med hjälp av att man spänner om bågen. Sen undrade jag även om hur dom gör för att få såna där hålbroderier. Broderar dom på ett tyg först och sedan bränner bort tyget i mitten eller klipper dom bort det? Mmm de finns många frågor. =) Mvh Helen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej Eva!
Det låter för underbart för att vara sant. På Svenska dessutom, så en anna kan begripa vad det egentligen handlar om. Skriv snälla i forumet när den blir tillgänglig och hur. kram helena
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
broderiteknik på cd
Husqvarna-butikerna har en cd-skiva som beskriver hur man gör olika moment som crazy quilt, kantbårder, hålbroderier och applikationer mm, i min butik tog de 25:- för den så det var ingen dyr historia. teknikerna beskrivs i film och inte text, den gjorde att man blev en hel del klokare på ett mycket lätt sätt... //Tia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hurra!
Vad bra! Kan man beställa den? jag söker faktiskt ett plusjobb nu för att kunna färdigställa denna manual.Det verkar som att det är fler som är i behov. Programmet är ju mkt opedagogiskt tycker jag. Och allvarligt, jag vill helst brodera egna bilder. Inte de här tyska färdigställda...Jag tycker de är tråkiga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:13.