![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy fast sidenband?
Hur lyckas man med att sy fast sidenband?
jag menar som att fästa ett helt sidenbande som tex kring midjan på en klänning elelr kring kanterna. alltid när jag har försökt så har de blivit fult, finns det något man skall tänka på, tips? elelr är det bara ett väldans tålamod som gäller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vet inte om det är skillnad på att sy fast satinband och sidenband? Har enbart erfarenhet av satinband. Min förra maskin var mycket svår att använda när jag skulle sy på band. Det berodde på att den inte matade tyget jämt och det blev då mycket bubbligt. Sedan beror det mycket på vilket material man syr fast bandet på. Efter egen erfarenhet så är det enklare att få till snygga band på ett kraftigare tyg.
Eller det kanske är något annat problem du har när du ska sy på band? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har man en maskin som inte matar bra utan det blir bubbligt när man syr fast ett band.
Är mitt tips att fixera bandet med vlisofix innan man syr. Satinband är ju ganska halkiga, de är svåra att bestämma över ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Tråckla fast bandet, då håller det sig på plats. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:19.