Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-12-10, 11:57   #1
Nima Nima är inte uppkopplad

Bernina Deco

Funderar på att önska en brodermaskin nästa år när jag fyller jämt, men är ute och kollar lite redan nu.

Jag har tittat på Janome 300E och tycker den vekrar väldigt bra men nu såg jag att Bernina har kommit med en ren brodermaskin som heter Deco. Finns det någon här som vet något om den maskinen? Jag har en Bernina symaskin (virtuosa) och är jättenöjd med den.
Min Bernina-handlare är mycket duktig på att reparera maskiner, men han har ingen koll på datakopplingar, format, vad broderimaskinen kan mm. Han hade inte heller någon hemma men kan ta hem om jag vill prova den.

Hälsningar Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-10, 12:02   #2
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad

Hej

Måste inte försäljaren ha dispans för att sälja en brodyr maskin om han inte kan något så tycker jag att du skall vända dej till någon som kan sånt där. Data programen man har till datan brukar vara skitdyr. Men det finns billigare typ Embird. lycka till i letandet är det någor så hör bara av dej kramis suss
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-10, 12:21   #3
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Om du menar Bernina Deco 330 så är det samma maskin som Janome 300E. Byggd i samma fabrik, med några små skillnader Ingen av dessa till Berninans fördel! Till exempel kan du inte använda den prisbilliga lösningen med Compact Faslh-kort ocg adapter till Berninan, utan behöver en (dyrare) box.
Skulle man bara handla av de som kan något om maskinbrodyr skulle det vara många av oss som inte skulle kunna köpa broderimaskin! Sorgligt, men sant!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-10, 12:33   #4
Nima Nima är inte uppkopplad

Tack!!
Det gjorde ju det hela mycket enkelt. Så lustigt att de tar bort sådana bra saker som billig kortlösning. Min handlare hade ingen aning om att det ens gick att ladda in nya broderier så jag har försökt läsa mig till hur Decon fungerar på deras hemsida. Men då blir det en Janome 300E då. Om det inte skulle dyka upp något ännu bätter innan det är dags för inköp.
Hälsningar Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:49.