![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Screentryck
Jag är ute efter en UV-lampa för att göra screentryck.
En annan fråga: Går det bra att skriva ut det man ska trycka i svart på ett vanligt OH-papper eller måste man ha ett sådant speciellt (acetat?)papper för att kunna bränna in schablonvätskan?? Tacksam för alla svar.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har använt vanligt A4 papper. Man behöver belysa lite längre bara och funkar bäst på inte allt för plottriga grejer då små små detaljer kan försvinna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Använder du bara en vanlig solarielampa till det då eller? Vet nämligen några andra som bara använder ett vanligt ansiktssolarium.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det var på en fullutrustad skola så det var ordentliga grejer. Men en rejäl uv-lampa hemma borde också funka.
Du kan ju testa genom att på en liten hörna någon gång när det finns plats göra en test. Sedan kan du ju bara fylla i testet med färg efteråt. (menar naturligtvis att man ska fylla i med emultion där man gjort testet) Senast redigerad av Alvan den 2005-11-24 klockan 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Japp, tackar för tipset!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vanligt OH-papper duger fint. Viktigare är att du inte har gamla dassiga patroner i skrivaren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad är emultion exakt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Emultion är den ljuskänsliga vätska man stryker på duken, även kallad filler eller shablonvätska. Vad den består av kemiskt vet jag inte, så om det är det du vill veta exakt så får du kontakta screentec.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.