![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bobbin-tråd
Hej!
Jag har en fråga: Undertråd till maskinbroderi; kan man använda "vanlig" vit sytråd till det? Är det någon här som har gjort det? Jag har använt mig av "bobbin"-tråd tidigare. Men så slog det mig..att jag kanske kan ta vanlig vit sytråd.. ![]() Vad tror ni? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Helst inte, den är för grov.
Dessutom blir det dyrt, färdigspolad undertråd kostar inte så mycket, dessutom är det mycket på spolarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Undertråden är ofta tunnare än vanlig sytråd. Det finns en del som använder vanlig sytråd. Vissa brodyrtrådar fungar också bra som undertråd. Ibland vill man har samma färg på broderiet både på båda sidor. Men bäst resultat får man med riktig undertråd.
Emmel broderitråd från m-broderiting.dk fungerar bra både att ha som över och undertråd. Undertråden är bäst. Jag brukar köpa färdigspolade på plastspolar, dessa tycker jag är bäst. Det är mer tråd på dom färdigspolade för dom är helt fulla med tråd. Sedan är dom bättre spolade än dom man spolar själv. När man spolar själv får man hälften så mycket tråd på spolen. Räknar man ut meterpriset så är det ingen stor skillnad mellan att köpa färdigspolat eller spola själv. Det finns papperspolar också, men dom är inte så bra, det är risk att det kommer papperbitar i maskinen och skadar den. Sedan finns det kakor utan spolar. Men dom tycker jag inte är så bra heller. Dom dansar runt mycket i spolhuset när tråden går på slutet. Men följd av att trådspänningen kan bli lite si och så. Se till att du köper rätt storlek på spolarna för bästa resultat. Dom brukar finnas A- L storlek. A är den större. Jag brukar beställa kartonger om 144 stycken undertråd på plastspolar från m-broderiting.dk och betalar för A-spolar 300 danska kronor =360 svenska. vilket blir 2.50 kr styck . L-spolen kostar 270 danska kronor = 324 svenska vilket blir 2,25 kr styck. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svaren
![]() Jag ska nog prova m-broderiting.dk. Det låter som ett bra alternativ. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag ska bara lägga till att plastspolarna går att återanvända, fungerar som vanliga spolar till maskinen.
Tar du kontakt med M-Broderiting, brukar dom skicka provspolar. Dom förstår svenska bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag mailade m-broderiting.dk den 19 febr, för att få 1 gratis spole.
Jag beskrev vilken maskin jag har, så det blir rätt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
ABC-embroidery ebay-shop har billig undertråd och även brodertråd
http://stores.ebay.com/abc-machine-e...p2047675.l2568 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag väntar på leverans av brodertrådar från Ebay..
Hoppas att de dyker upp i nästa vecka, har redan väntat i 2 veckor. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
ABC-emb brukar leverera mycket snabbt, jag brukar ha mina varor inom 8 dagar.
Men det finns ju många säljare på e-bay |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
investera i riktig NEB undertråd- den är så mycket tunnare. det ger tunna fina brodyrer utan hårda kakor.
det blir en stor skillnad på brodyrens kvalitet, det är väldigt bekvämt med förspolad undertråd av alla varianter, men det är en enorm skillnad i kvalitéerna på dessa också. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:01.