![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() som det står:HJÄLP MED BANDKANTNING
Har just köpt ny symaskin, Husqvarna Opal 670 och har sett fram emot att kunna bandkanta bodys, tröjor mm. Men jag får ju inte till det!!!! Jag syr först på tyget med smal sicksack eller overlockar fast det och lägger sedan över det över kanten och syr fast från rätsidan med tvillingnål. Problemet är att muddtyget/kantbandet sträcker sig för mycket när jag syr med tvillingnålen så att hela kanten "vågar sig" och blir jätteful. Jag har provat att mixtra med alla inställningar. Sträckt kantbandet när jag sytt på den första sömmen, inte sträckt det, mm. Ökat styngnlängden på tvillingsömmen, minskat trådspänningen, lättat på pressarfotstrycket men inget hjälper!!! Och det är ju en helt ny maskin med massa finesser så detta borde den klara tycker jag.. Har oxå letat och googlat efter om det finns andra som hittat en lösning men konstigt nog verkar det nästan inte finnas någon som haft samma problem som jag... SNÄLLA om någon har en ide eller ett tips om vad jag kan göra för att det inte ska bubbla sig...!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det första du måste göra är att sträcka rejält i kantbandet när du syr fast det, speciellt om sömmen är sväng som tex i halsringningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kantband
Jag styr tyget rätt i maskinen med hjälp av en "syl" eller annat spetsigt föremāl
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svar
![]() Men har nu provat med bandkantaren som man kan köpa till Husqvarna och detblir snyggt, behöver öva lite mer på svängarna. Om någon har samma problem som jag så kan jag rekomendera bandkantningsfoten till Husqvarna och Sannas (design by sanna) video på youtube där hon bandkantar med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej,
Jag har aldrig sytt med bandkantare, knappt bandkantat heller, har du en länk till videon, hittar den inte på youtube. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
kantbandsvideo
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.