![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() hej !
Jag undrar vad det är för skillnad på om det är usb kabel eller printkabel till the ultimate box? Är det bara kabeln som skiljer eller är det skillnad i prestanda? Det är ju lite skillnad i pris på dom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Printkabel tror jag inte någon av dem har. Seriekabel (som modem) däremot ahr en av dem.
De klarar av att skriva kort på precis samma vis. Men serieversionen behöver strömkälla tror jag, och det tycker jag är knöligt. USB-versionen behöver ingen extra ström.. Skaffar man en bärbar dator idag har den ofta ingen serieport. Då kan man skaffa adaptersladd så att den kan anslutas till USB-porten i alla fall. Om inte prisskillanden är väldigt stor skulle jag inte skaffa en seriell veresion av något som finns som USB. Så tycker jag i alla fall. Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Hon som säljer dom säjer att den ska kopplas till skrivarporten. Om den behöver ström lkälla vet jag inte, ska fråga. Det skiljer c:a 350kr på de olika modellerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Låter som eBay där serieversione brukar ligga rint $120 och USB-versionen runt $170.
Köp inte från någon som inte vet mer om sin produkt! Serieversionen är en äldre modell. Och den ska ha en strömadapter. Tänk på att du måste köpa en svensk adapter om du köper den. Kostar i och för sig inte mer än en hundring eller så, men ändå... Har kan du se baksidan på de båda boxarna. Som du ser är det serie, inte parallell (skrivarport). http://www.vikant-emb.com/help.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja nu ser jag!
Hon som jag eventuellt ska köpa ifrån brukar nog inte sälja dom i vanliga fall tror jag. Asawi du som verkar veta det mesta ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Den tar nog HUS skulle jag tro.
Det är val bara Designer som inte tar HUS av HusqvarnornA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej
Jag har haft en Designer 1 och har nu Designer SE och båda maskinerna tar husfiler. Om jag fattar erat inlägg rätt, så vet jag att det går bra med husfiler till Designer |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Va??? Tar Designer 1 HUS? Jag har ingen själv, men överallt jag sett så ska den ha SHV.
Du kanske har Husqvarnas eget program Disc Manager som gör om dina HUS till SHV när du skriver disketten? (Men nu var det ju egentligen inte det saken gällde, utan vilket format Gullums maskin skulle ha.) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:26.