![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
skicklig ändringsskräddare i GBG/Borås
Jag har genomgått en viss transformering vilket betyder att jag behöver nyttja skrädderitjänster för ändringsskrädderier till en hel del kostymer, kavajer och byxor.. Jag har sedan snart 20 år använt en skräddare med 40 års erfarenhet av skrädderi, bland annat som kostymmakare på operan.. Fantastiskt skicklig och jag har alltid varit nöjd. Nu är Ghassan gammal och vill inte sy längre, mitt när jag behöver honom som mest vill han bara måla tavlor. Jag respekterar detta och försöker att inte störa honom för mycket.
Jag fick påbörja jakten av ny skräddare, jag hade tidigare fått en ny kostym förstörd av holmens herr https://www.facebook.com/Holmensherr?fref=ts så jag fick leta annorstädes. Jag provade först provade jag Samuel på Skanstorget, http://www.samuelsskradderi.se/ visade sig vara en dyr, dryg och slarvig herre. Burberry blazern han ändrade blev dugligt gjord även om Ghassan svor och kallade arbetet amatörmässigt gjort av någon som inte förstår grundläggande mönsterpassning. Samuel ströks från listan. Nästa att testas var ”slaktarna från centrum” eller Hanssons Skrädderi som dom kallar sig https://www.facebook.com/HanssonsSkradderi?fref=ts . Dom fick en äldre kostym och två par chinos att testa på, först satt sömmerskan nålar rakt igenom skjortan och byxorna så skjortan revs upp, sedan tog dom 5 veckor på sig att slakta på kostym. Byxorna var inte tillräckligt insydda, kavajen hade klippts sönder, dom hade sytt kors och tvärs över hela kragen, inte ens raka sömmar.. Vid konfrontation förklarade dom att det var enklast att göra så, sedan ryckte hon på axlarna.. Inkompetenta och oförskämda.. Det är tydligen en svår affär att arbeta med kvalificerat ändringsskrädderi.. Jag behöver en mycket skicklig ändringsskräddare som kan hjälpa mig med mina kostymer. kavajer och byxor. Mestadels relativt exklusiva Italienska kläder.. Canali, Zileri mfl.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att ändra plagg är mycket svårare att sy nya. När man syr in plagg, hur konstigt det än låter så fattas det tyg på vissa ställen. Därför blir inte resultatet bra alltid. Tex på en mindre storlek sitter armhålet högre upp, grensömmen på ett par byxor sitter också högre upp i en mindre storlek. Halsringar är också ett såndant exempel. Detta gör att tyget i plagget inte räcker till.
Ska man kompromissa blir passformen lidande. Även mönsterpassning är gjorda för en viss storlek. Tar man in så försvinner en del av mönstret och därför det passar inte. Ska man kompromissa blir passformen lidande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt svar,
Jag känner till detta, jag har som sagt använt en mycket skicklig skräddare. Han säger att 2 storlekar är enkelt för en yrkesman att ändra utan att man förlorar plaggets integritet, börjar man att ändra fler storlekar så blir det sällan bra.. Skräddarsydda kläder är ofta tillskurna och sydda så att dom kan följa med sin ägare i storlekar. Min fråga var dock en annan, vet någon om det finns en skicklig ändringsskräddare i mina trakter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
http://www.skradderiforbundet.se/com...hphrase=&areas[0]=skradderier&Itemid=37
Skrädderiförbundet har en lista på medlemmar, jag känner till en på listan i Malmö som är väldigt duktig, hon är skräddarmästare, jag vet inte om det är någon garanti, men jag skulle kolla upp skräddarmästare i GBG |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Skräddarnas hus, kaserntorget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Lycka till, har inget svar för den jag kom på är den på kaserntorget och det har Kanvas ju redan nämnt men jag måste dock säga, ingen personlig erfarenhet.
Väldigt tråkig attityd hos dem som "förstört" dina plagg. :/ |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:18.