![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Urringning
Hej,
Jag är förtjust i det här mönstret -> http://voguepatterns.mccall.com/v125...hp?page_id=174 Jag vill sy den + en jacka/kavaj i samma stil att ha för tillfällen när man ska vara lite mer uppklädd... som när mörk kostym gäller för herrar. Mitt problem är urringningen. Jag tror att den är ok i alla situationer enligt svenska mått. ...men jag vill kunna ha klänningen även när jag har med andra kulturer att göra. Jag har upptäckt att det i förvånansvärt många kulturer (även västerländska och asiatiska, inte bara muslimska) anses opassande med en så'n urringning i affärssammanhang (nej, jag reser inte jorden runt, jag bara träffar en och annan då och då) och man vill ju framstå som professionell och inte göra andra obekväma. Jag ska nog göra ärmarna hellånga och kjolen vill jag ha strax under knät... men urringningen? Jag skulle ju kunna (kanske borde) sy ett helt annat plagg... men jag är så förtjust i detta och har det perfekta tyget! Jag har funderat på hur jag kan ändra lite utan att plagget förlorar karaktären. Bredare krage och en isättning eller vad? Jag kan inte riktigt avgöra vad som skulle bli bäst. Blir mycket tacksam för alla idéer! Senast redigerad av dreamcatcher den 2012-10-07 klockan 15:21. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.