![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
stänk/dänkflaska
Hejsan!
Kan någon tipsa mig var jag kan köpa en "gammaldags" stänk/dänkflaska som man hade förr då man skulle stryka/mangla tvätt o stänkte med den före? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hittar man ingen så kan man göra sin egen.
En "kvarting-flaska" gör några hål i korken så har Du en kanonbra stänkflaska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har du kollat på ICA el COOP?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
En blomsterspruta kan kanske vara ett alternativ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Bunke med vatten och liten björkris"visp/kvast"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Efter att du dänkt tvätten
Lägg tvätten i en ren bärkasse av plast och knyt om , låt vara i 1-2 timmar så går det jätte lätt att stryka. Allt är lagom fuktigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
stänkflaska
Tack för alla tips o idee´r!,jag köpt en flaska på "nätet"!
Jag ska blanda hundschampoo i den så det blir rätt dosering direkt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Då ska du nog inte vifta med ett björkris! ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Om du har en större hund kan det vara smart att blanda schampot i en sån sprayflaska man pumpar upp ett tryck i, då kan du duscha hunden direkt med den och slipper blöta ner den innan. Funkar på storpudlar i utställningspäls
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag brukar blanda hundschampo+vatten i en stor läskflaska. Sedan häller jag på lite i taget på den torra hunden. Masserar och sköljer. Det fungerar bra.
/Lillemor |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag hade en jättebra stänkflaska. Tror det hade varit något grejjsemojjs för hår från början eftersom det luktade om flaskan ganska länge.
Nu är flaskan borta. Jag misstänker att hustrun har städat undan den på ett bra ställe där man lätt hittar den, men hon tror jag har "kommunisticerat" den. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:51.