![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Använda mönster för vävt tyg till trikå??
Hej,
har ett mönster till vävt tyg som jag skulle vilja använda till trikå, http://images.patternreview.com/sewi...2/8552line.gif Något speciellt som jag bör tänka på? Jag tänker gå ner i stl eftersom det är en rätt generös modell i alla fall, men något annat? Har ytterligare ett mönster som jag har liggande, som jag gärna testat i trikå och så länge det inte är smalare, mer kroppsnära modeller så borde det fungera tänker jag. Tacksam för ev. tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag är ingen konstruktionsexpert men syr rätt ofta i trikå. Hur mycket du skall justera mönstret från start beror på vlket trikåtyg du använder: tjocklek, fall, procent lycra osv. Mitt nybörjartips är att starta med samma mönsterdelar men att prova ofta och vara beredd på att justera.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Använder man mönster till vävt tyg men klipper ut i trikå brukar axlarna hamna väl långt ut. Du bör ta bort vidd i mitten av mönstret. Risken är att ringningen annars ramlar av axlarna, och har man väl klippt ut i tyget går det inte flytta in axlarna (inre axelspets) för där finns det inget tyg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:00.