![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
panik!
Jag har sedan tidigare broderiprogrammet 4 D professional. Har nu köpt en Brother 4000, som använder format pes. Har ställt in detta i programmet, men när jag skickar till usb-minne blir det pec istället, men lägger sig på usb-minnet. Det går dock inte att lägga över till symaskinen!! Det går inte heller att skicka direkt dator-symaskin via usbkabel. Har fått info att detta broderiprogram ska kunna användas till andra än Husqvarnas maskiner men det tycks inte vara meningen! Är något frustrerad över detta! Ett broderiprogram som kostar sina tusenlappar! Är det någon som kan hjälpa mig med detta??? Hälsar Gunnel så här i juletid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hittar du ingen annan lösning kan du maila över broderierna till mig, tala om vilken ram vilken ram du vill använda.
Min digitzer klarar av att göra pes broderier. Så maila jag till baka dom pes format. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
panik
Tusen tack vad snäll du är!
Jag gjorde dock ett (sista) desperat försök att få ordning på det; ändrade format i broderiprogrammet till PEC och provade med ett nytt design. Och se! det blev en PES-fil när jag sparade det, funkade att lägga på usb, och även att symaskinen tog emot det!! Vet du, eller någon annan, möjligen vilken tråd som ska vara inställd i broderiprogrammet, har nu sulky rayon, men det blir jättekonstiga färger; snögubbar blir t ex blåa... och alla färger måste ändras varje gång. Blir det kludd med filformatet igen så hör jag av mig till dig Bila! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Skönt att det ordnade sig.
Jag vet inte hur man löser färg problemen i 4 D, då jag ej hållit på med programmet. Du kan ju utan att sy ta fram varje färg för sig på maskinen och färgsätta där i stället för att andra i programmet. Varje färgbyte har ju ett nummer, och då kan du byta ut till mer passande färger. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.