![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bara äldre? =)
Har funderat lite på detta. Men ofta när jag väl är i någon affär som har med sy/broderi och allt sånt här att göra så är det oftast bara äldre som är i affären och jag. Känns lite småkul då de ofta kollar på en eller undrar om man klarar av något som någon har frågat någon gång =) Bara jag som tänkt på detta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Känner igen fenomenet.
De enda yngre verkar vara tjejer i 14-18års åldern som precis har börjat med lajv och inte vet skillanden på polyester och ylle... (inget ont i det ![]() Nu är jag inte jätteliten längre (25år) och börjar bli igenkänd i "mina" sybutiker, men det var lite kul innan när man ville be om råd eller fråga något och frågan gick långt över huvudet på personalen, och man rikrigt såg hur de tänkte "ska DU sy det" ![]() (Självklart finns det superduktiga sybutiksbiträden och jag förstår att det är omöjligt att ha koll på allt från gardinfransar till 1235års exakta ärmkonstruktioner). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tur det var någon mer som kände igen sig =)
Men kan nog vara så ja och då blir man nästan ännu mer chockad =) Men då känner de iallafall igen dig nu. Men blir väl lätt så i början kanske att dom blir lite fundersamma =) Men man måste ju få fråga så. Var inne i en syaffär igår och pratade om det. Men hon hade märkt att det var många yngre som hade börjat sy och verka tycka det var kul =) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:36.