![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Snygg söm med tvillingnål
Försöker få till en snygg söm med tvillingnål men blir snart rolig. Har ställt in allt möjligt på maskinen men det blir ändå inte snyggt. Tyget buktar upp sig mellan de två sömmarna på rätsidan och på avigan blir det ingen snygg sicksack. Undertråden går väldigt rakt på avigan, en liten sicksack bara. Och man ser tydligt övertrådarna. Har som sagt testat alla inställningar inkl trådspänning.
Vad gör jag för fel ![]() Någon som vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du har en bra raksöm vanligtvis. Ta ut undertrådsspolen.
Gör makeringar med en tuschpenna hur skruven står (en liten färgdutt på var sida om skruvspåret). Ta sedan och lätta på trådspänningen. Provsy, Kanske får mickla på lite. Men du hittar sedan läget. När du hittat den kan du markera med en annan färg skruvens läge. Det sista på upphöjningen mellan nålarna brukar jag bara pressa ut. När du är klar, skruvar du bara tillbaka skruven i sitt första läge. PS. Gör en notering på dina markeringar på undertrådsspolen och sätt det i symaskinstillbehörslådan. Notera även på vilket tyg du sydde. DS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack! Det verkar väldigt krångligt att hålla på och skruva varje gång. Jag testade och visst blev det bättre. Men det kanske ska vara så
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är ett engångsjobb om du får till det och gör
markeringar och fyller på färg vid behov. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Köpa annars en spolhållare till som du har inställt rätt. Jag köpte nyligen en till min jamone och den tror kostade runt 250 kr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
sömnadsproblem, tvillingnål |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:53.