![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Undertråd
Hej hej!
Nu sitter jag och klurar på det här med undertråden när man broderar. Jag fick ju med "speciell broderiundertråd" när jag köpte maskinen. Måste man ha speciell eller kan man använda vanlig tråd som undertråd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du inte behöver ha baksidan likadan som framsidan ska du använda specialundertråd för bäst resultat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
På min maskin funkar det lika bra med overlocktråd som undertråd, har provat med bägge utan att märka någon skillnad.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, med specialtråd menar jag egentligen en särskild tråd till undertråd. Inte den vanliga brodyrtråden. Undertråden ska vara tunnare än vanlig brodyrtråd.
Jag använder emst färdigspoald udnertråd. Enkelt, billigt och bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Min huskvarna är jättepetig med undertråd. Tar inte overlockstråd och inte en sort som heter Bobby. Den gillar inte mjuka undertrådar och inte för tjocka.!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Okej, hum, olika giv... så klart
![]() Var köper man specialundertråd till bra pris då? Jag köpte färdigspolad från Stoff och stil just. Men om man vill ha större mängd tänkte jag. Helst i Stockholm, eller postorder funkar också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag köper färdigspolat från USA. Har inte hittat till vettigt pris i Sverige.
Jag har också köpt stora spolar från Gisela på Solbrodyr. Den där Bobby som AnnMaries maskin inte gillar. Funkar bra i mina Brother-maskiner. Det är faktiskt så att maskinerna är "personligheter" som trivs olika bra med olika typer av tråd, såväl under som över! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej !
Min bernina 180 är inte känslig alls. Jag använder overlocktråd. Men det funkar även med vanlig sytråd. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja, overlocktråd har jag ju så jag kan använda till dödagar så jag kan ju prova med det, det kan ju inte bli mer än fel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:18.