![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Löpar strumpor
Hej!
Jag är en löpare som har upptäckt att är mycket bättre att springa med ull strumpor i stället för dyra "dry fit" sports strumpor. Jag har fått ett par korta ull strumpor från min mor, men vill gärna försöka sticka själv också. Vet några här villken typ av garn som rekommenderas? Jag vill att dom ska vara luftiga, men samtidigt inte för tjocka. Är det någon som har erfarenhet med att sticka sportsatrumpor? Måste man ha en maskin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag lärde mig en gàng att när man stickar hälen ska man sticka med en trâd av vanlig sytrâd för att det ska bli lite mer att slita pâ
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är det ungefär en sådan här strumpa du vill göra, eller en med högt skaft?
Icebreaker - Run Ultra Lite M http://www.naturkompaniet.se/Product....aspx?id=94360 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Jag misstänker att man måste ha garn som inte är 100% ull, men vill gärna undvika det om det är möjligt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Använder du ett rent yllegarn så håller dom inte så länge tyvärr. Lämpliga sock-garner med fårull är alla som innehåller orden "ragg" eller "sport"...men nästan alla ull/polyamid-blandningar blir bra. Vill du ha apackaull så finns Viking of Norway Alpacka Sport...det finns säkert fler men det är det enda jag hittat än så länge. Alpacka/silke-blandningar finns ju och jag har stickat mig ett par sockar av sådant garn för att se hur pass slitstarka dom är. Så jag kan inte säga något om det än...
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
löpning, stick |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:33.