![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Flytta byst-intag
Jag har fått en skoluppgift som jag inte klarar av att lösa. Jag utgår från ett grundmönster där bystintaget går från axeln ner till bystlinjen, och ska göra om detta mönster så att det är ett intag från midjan och uppåt, ett från sidan och ett från halsringningen. Det från midjan och sidan har jag inget problem med att få till, men jag förstår inte hur jag ska göra det från halsen. De från midjan har jag gjort genom att lägga in de cm som vi vanligtvis tar bort i sidan i ett veck istället, och de från sidan har jag gjort genom att klippa upp där det ska vara och sedan vika bort orginalvecket. Men varifrån tar jag volymen för att göra vecket vid halsen?
Har bifogat en bild på hur konstruktionen ska bli när den är klar (väldigt suddig bild, hoppas ni ser ändå). Vi ska bara göra mönstret ner till midjan, därav strecket som är ritat över midjelinjen. Känner att det blev en väldigt krånglig beskrivning av mitt problem, men jag hoppas att någon förstår och kan hjälpa mig! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:24.