![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Broderinålar
Janome har "egna nålarbroderinålar" redtip och bluetip. Är det någon som vet vilket märke som tillverkar dessa?
Jag tycker kvaliteten är ojämn på dessa nålar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Pröva www.Bibbistextil.se nålar. Hon säljer schmetznålar
och jag är nöjd med deras nålar som håller en bra och jämn kvalitet. 5 st broderinålar för 30 kronor + frakt. Hon har även mycket andra sytillbehör till förmånligt pris. Jag har ju ingen riktig broderimaskin men på symaskinen har jag div olika mönstersömmar som jag syr med dessa nålar. Det kan ju vara värt ett försök. Om du vill så kan jag skicka hem en nål till dig får du pröva. Kontakta mig i så fall genom min sida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, Bibbi känner jag till. Där brukar jag handla ifrån, och jag vet att hon har bara prylar som hon själv gillar. Bibbi är toppen.
Även om det är bra priser brukar det bli dyrt (det är så mycket man vill ha). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Håller med Gumpan (och Bibbi!) om att Schmetznålar är jättebra.
Har aldrig varit med om någon ojämn kvalitet av de märket. Bila: javisst är det mycket man vill ha, och då kostar det lite ![]() men vi kan ju glädja oss åt att det varken är onyttigt eller fettbildande ![]() med sömnad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du har rätt, fast sömnad är mycket vanebildande och man fastnar i syträsket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag kan skicka en nål till dig får du pröva. Om nålen håller
längre så behöver det inte bli dyrare. Sedan frå du lov att ha karraktär. Ge dig själv löftet att inte handla något mera. Fråga henne om hon kan skicka en ask i vanligt kuvert då blir det lågt porto. Jag vet inte hur hon gör med porto nu för tiden för små saker. Då vill inte jag betala dyr frakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
broderisymaskinsnålar |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.