Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-07, 21:06   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Brother Innovis I

Hur galen är den inte, med inbyggd filmkamera?! haha
Har ni sett?

http://www.sewingmachines.co.uk/PDFs/pdfbronv1.pdf

Själv vet jag inte riktigt om det skulle vara så bra..

Själv har jag Brother Innovis 1200 och tycker den är utmärkt maskin, men jag tycker att Pfaff/Husqvarna och rentav Bernina har bättre inspirationssite med grejer att göra.. Brother känns mer anonymt, inte lika mycket inspirationsgrejer, fulare brodyrdesign att köpa, osv..

Men ja jag köpte ju min Brother för den var billig...
Men jag tycker att det är tråkigt att det är svårt att hitta design som fungerar med jumbo-hoopen eller vad den nu heter, den i 3 segment.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 21:40   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Du har säkert rätt, men inspirationen är ju inte märkesbunden, om man säger så. Kan ju sys på vilken maskin som helst.
Broderimönster har jag aldrig köpt från en märkessida!

Nog är Innovis 1 en häftig maskin, men inte skulle den göra mig till en bättre sömmerska. Tyvärr... (skulle behöva någon form av trollstav/trollformel till det ) Och som broderimaskin, tja, 65 tusen för en maskin med bara 1 nål... Nä, det får nog vara...

Förstår tanken med kameran, men tycker att med ett enkelt "laser-sikte" skulle man också få bra hjälp till en billig slant. Har ofta funderat på att sätta på en laserpekare på min stora brodyrmaskin, men har inte riktigt fått tummen ur...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 22:55   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Laser låter som bättre och billigare idé! Då kan maskinen markera med strålen så man ser precis var man ska sy.

Det är sant, egentligen är det bättre att lägga pengarna på en riktig brodyrmaskin proffsversion med många nålar än att lägga pengarna på en kombimaskin. Men ibland faller man ju för lull lull som man egentligen inte behöver!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:46.