![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vilken brodyrmaskin ska jag köpa???
Går i funderingar på att skaffa en brodyrmaskin. Jag vill
kunna brodera ganska stora. Jag vill kunna rita och göra egna brodyrer som jag överför via scanning. (är det möjligt?) Det skall vara lätt att ändra färdiga brodyrmönster. Jag vill kunna sätta ihop flera olika färdiga brodyrer genom att ändra dem till en ny. Är det möjligt? Vad ska jag tänka på när jag köper en brodyrmaskin. Vilken maskin föreslår du? Varför? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Förutom storleken på broderierna är allt du beskriver sådant som styrs av vilket program du skaffar. Att scanna en bild och göra den till broderi är visserligen möjligt, men med oerhört skiftande kvalitet beroende på både bild och program. Resten är basfunktioner som borde finnas i de flesta program.
De flesta program fungerar till olika maskinmärken. Lite ont om tid just nu så hinner inte utveckla mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack snälla för ditt svar. Hoppas att du får lite tid över o kan rekommendera en maskin som du skulle välja. Är det något speciellt som jag skall tänka på när jag köper en broderimaskin.
Än en gång tack. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag hänger också med på denna tråd. Tittar också efter bodermaskin och har ungefär samma krav som Gumpan58.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ungefär hur mycket pengar vill du lägga på en maskin? Priserna varierar ju väldigt mycket och ju dyrare maskin desto mer funktioner. Hur stort vill du brodera?
Ta inte den billigaste enklaste för då vill du garanterat byta upp dig ganska snart. Jag tycker att det är viktigt att kunna göra mindre ändringar i motivet direkt i maskinen. T.ex ändra storlek och rotera. Trådklipp är också skönt att ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag är jättedålig på vilka maskiner som finns idag, men en sak kan jag säga och det är att pruta inte på för många krav när du köper, för då kommer du snart att vilja byta, precis som Gullum säger.
Många saker av de du säger kan du som sagt sköta i din programvara i datorn. Även om en del av funktionerna skulle finnas i maskinen är det långt mycket enklare att jobba i datorn. Fundera på vilken brodyryta du tror dig behöva och börja där, tycker jag för då kan hända att många maskiner är bortrensade. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:31.