![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur syr man en formremsa?
Hej!
Ny här och väldigt ny med att lära mig sy.Håller på att lära mig och läser nu om formremsa, men det står så krångligt så jag förstår inte riktigt hur man gör det. Någon som på ett enkelt sätt kan förklara? Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad menar du med formremsa? är det en infodring du ska göra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Japp
![]() I mönstret står det: vik och pressa bakstckenas belägg med formklippta infodringar. Sen är det en hänvisning till formremsor.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om du inte har mönster på det så får du formrita själv. Ofta så är mönstret så man ser en linje där formremsan går och där kan du rita av den delen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
ok, men ska jag bara typ fålla kanten som är markerad eller vad är det jag ska göra? Ursäkta att jag är så trög.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vad syr du, vilket mönster?
Vad står det i hänvisningen till formremsorna? Senast redigerad av Delfintua den 2010-10-19 klockan 10:04. Anledning: Tillägg |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag syr inget än, men mönstret är till en klänning med öppen baksida.Och det är där bak som är öppet som ska vara något som jag inte förstår
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
I mönstret står det bara det jag skrev om infodringen och sen : Se s 10 ( Det är en bok jag har) Och på sidan 10 står det hur man syr formremsor, men jag förstår inte alls hur dom menar så jag tänkte bara om det fanns något enkelare sätt att förklara på. Jag förstår om det är väldigt rörigt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Om du skriver vad dom skriver så kommer vi kanske fram till vad du ska göra. Lite svårt när du har boken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Haha, ja tyvärr. Min moster kommer på fredag och hjälper mig, jag var bara lite otålig och ville börja
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Så lite så och lycka till!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:29.