![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
hurdå, göra sina egna namnband?
Hej!
Någon föreslog att man själv kan skapa sina namnband på en brodyrsymaskin, Lät helbra, men hur? jag menar hur ska jag få det smala bandet att sitta perfekt i mitten i brodyrramen? Klistrar jag fast bandet ¨på något underlag innan eller hur gör jag? Skulle bli superglad om någon kunde hjälpa mig! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hejsan, när jag broderar på olika saker som inte går in i ramen, så använder jag dubbelt rivbart eller enkelt "orivbart" i ramen, sen måttar jag in det jag ska brodera på och trycker på "fix" knappen, så syr maskinen långa stygn i en fyrkant precis utanför där broderiet kommer att hamna, då syr den fast tex. bandet i ditt fall nu - i mellanlägget i ramen.. pilligt att få till det ibland, man kan även spraya klisterspray innan man ska "fixa" fast det, så är chansen större att det ligger still när man "fixar". Lycka till..
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:08.