![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag undrar hur ni gör när ni minskar bredden på ett tröjmönster? Min fyraåring är ganska smal och när jag syr till honom (Meedoms mönster) blir tröjorna väl breda. Jag gillar mönstret i övrigt och vill egentligen bara dra in vidden lite, men hur gör man då för att det ska bli bra? Om jag bara skalar av i sidorna blir det ju konstigt i förhållande till ärmen och armhålen, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hade samma bekymmer när mina barn var små. Löste det genom att välja en mindre storlek på bredden men behöll längden från den större storleken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har gjort så att jag har vikt mönsterstycket längs med. Lättast är att rita två linjer i trådriktningen och vika in så mycket man behöver minska vidden. Vi först längs den ena linjen och vik sen en gång till så att den linjen kommer ovanpå den andra.
Låter kanske rörigt, men prova att göra, så är det lätt. På det sättet behåller man både halsringning och ärmhål precis som de är. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipsen! Jag är inte riktigt med på hur du menar Elisabeth - ska jag rita två parallella streck på t ex framstycket och vika mot dem, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.