![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur gör jag nu - ang nerladdade bilder
Har laddat ner massor av gratisbilder till min maskin, MEN det är ju bara bilder (HUS-forma) ingen beskrivning vad jag kan se. Hur ska jag veta när det är dags att byta färg och till vilken?
Några förslag och tips??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Masinen stannar och i displayen ser Du vilken trådfärg Du ska ta nästa gång.
Har Du ett broderprogram, kan Du även där se vilka färger det är och i vilken ordning de ska broderas. Du kan även konvertera till andra broderformat i Ditt program. Vilken maskin har Du? Vilket broderformat skadet vara till din maskin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag har en Husqvarna Topaz Designer 20 och har förstått att det är HUS som gäller.Har bilder i PES och DST.
Så på displayen kommer det alltså upp vilken färg det ska vara? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Till Topaz ska det vara VP3.
Men Topaz kan ta fler olika format. Ja, det syns i displayen vilken tråd och färg det ska vara. Du måste göra en ny mapp i usb-minnet och lägga in broderierna i den. Dst-format kan bli lite underliga färger, det bästa är att titta på alla filer i 4D organizer, och därifrån skicka dem till usb-minnet. Du fick väl med 4D Organizer när Du köpte maskinen? Senast redigerad av Dahlia den 2009-10-16 klockan 21:46. Anledning: Tillägg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu ser jag alla filer i HUS och PES i 4D-programmet. Är det bara att lägga dem på USB och in i maskinen......? Du hade rätt, färgerna ser mysko ut i det andra formatet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du markerar den filen Du ska lägga in, och klickar på Send 1, eller Send 2, den Du har aktiverat.
På Usb-minnet får Du döpa om filen, och lägga in i den mapp som Du skapat I 4D Organizer kan Du även ställa in vilket trådmärke som ska visas, då visas det i maskinen sedan. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:56.