![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Sy överdrag till IKEA-soffan Allerum
N00b, så söker alla tips och råd ni kunniga personer kan ge mig
![]() Förslag till lämpligt tyg - ska träs över soffan, inte fästas permanent, och kunna maskintvättas (har hund....). Förslag till mönsterkonstruktion (heter det så?). Vad jag bör se upp med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hur ser soffan ut? den fanns inte på hemsidan.
Vill du ha rygg och sits för sig eller allt i ett? Senast redigerad av Delfintua den 2009-06-22 klockan 08:32. Anledning: Hittade bild på soffan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
ta en rulle mönsterritningspapper (minns ej vad det heter, men liknar bakpapper) och klipp ut de olika delarna och lägg dem direkt på soffan så du ser hur det kommer bli, sen är det bara att sy, MEN lämna ordentligt med sömsmån (typ en decimeter), och sy bara med en stor raksöm och kolla hur det blir innan du eventuellt sick-sackar ihop alla sömmar, du kan alltid fautfillier, alltså fusksy gigantiska stygn för hand bara för att prova hur det ser ut när det sitter ihop och på soffan, blev det lite "tight" nånstans så ger du efter lite av sömsmånen.
välj ett tyg som DU trivs med, känn på olika soffor hur tygerna känns, är de hårda, tjocka, tunna, mjuka, hur vill DU ha det? är tyget lite tunnare så är det nog lite billigare, och om det skulle gå sönder så är det ju bara att göra ett nytt överdrag, då har du ju mönstret iaf! *** kom på ett tips jag såg på äntligen hemmma, ta på ett par torra diskhandskar och gnugga eller dra på möblerna så blir man av med djurhår |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
allerum, ikea, soffa, sofföverdrag, överdrag |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:04.