![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodyrtråd
Har någon köpt brodyrtråd från Ebay.com?
Har hittat en som tar ca.30-40$ +22$ i frakt, för 60 rullar med 900m./rulle Indisk silktråd. Det blir ca.8:-/rulle. Har inte vågat köpa då jag aldrig handlat på Ebay förut.Var kan man annars köpa billig brodyrtråd? Kan även tipsa om att man kan köpa Pfaff 2124 (brodyrmaskin) från Danmark för ca.14900:-(fraktfritt). Här i Sverige tar dom 19995:- för samma maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att handla på eBay är i sig enkelt.
Tänk bara på att moms och tull kan komma på. Du bör ha med det i din kalkyl: ca 100kr grundavgift, 25% moms och 5-10% tull. Du kan ha tur och slippa, men det kan du inte veta innan. På eBay finns både bra och dålig tråd. Efter att ha köpt tråd av tvivelaktig kvalitet har jag bestämt mig för att hålla mig till bekanta, beprövade märken. (Jag gillar till exempel den Gunold polyestertråd Solbrodyr säljer ut nu för 450kr eller så för 30 1000-meters-rullar, men tyvärr finns den bara i färdiga paket som man inte kan styra innehållet i.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej
Har brukat handla från www.myembroiderythreads.com ingen frakt och snabb service. Men man får inte välja färgerna själv, det är förpackningar. Lika bra som Sulky i kvaliteten. Annars säljer Anne i Köping billig och bra tråd. se annons på sysidan. Ann-Marie |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tråden som säljs bland annonserna här kommer från eBay. Threadart, Radiantthread m.fl.
Om man vill köpa den "direkt" kostar den ungefär som tråden Elisabeth nämner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har du fått betala tull när du beställt?
Ett stort tack för svaren som jag fått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ibland har jag fått betala, ibland inte. Det som skickats som brev har för det mesta klarat sig. Kan bara komma på ett brev på 20-30 eller så som har fastnat i tullen. Har det kommit som paket har de däremot fastnat. Jag tror att något paket med lågt värde kan ha slunkit igenom, men räkna med att det som går som paket fastnar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej
jag var och köpte hos ett företag rayon tråd inte från indien utan från china, hon har inte så många färger änn, men man väljer bland dom hon har och hon säljer från 30 kronor och sen blir det billigare ju fler rullar man köper. titta in på hennes hemsida så får du mer info www.a-brodyr.com Ha det så gott Peter |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
tråd
jag beställde tråd från ebay ett med ställ till jag gav 140dollar + 55dollar ifrakt tror jag det va jag är jätte nöjd med den tråden sulky är oxå bra men det är kul att prov något nytt! Så om jag skall beställa något mer så impoterar jag inte då köper jag av en säljare på sysidan som säljer threadart
det är snabb service behöver inte vänta iveckor för att få tråden! kram suss |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.