![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Solhatt
Jag är ute efter ett solhattssmönster till en sån solhatt som ser lite ut som en båklocka (om ni förstår vad jag menar)??
Är det någon som har sett ett sådant nånstans eller i nån tidning så jag kan införskaffa mig ett?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
På Ikea finns gratismönster på solhatt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Finns det mönster på IKEA?? Det ahr jag aldrig sett å jag bor ju granne....
![]() Var hittar man det, på tygavdelningen eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
På vårat IKEA finns tyvärr inte mönstren kvar längre. Solhattsmönstret har jag, det är en kulle som består av 6 tårtbitar och sen ett brätte av fyra delar, är det en sån du vill ha?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nej, det är en modell som jag tror har 6 tårtbitar som blir klockade nertill sedan, svårt att förklara, jag lägger in en bild istället:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har inget sånt mönster tror jag men ska kolla för säkerhets skull.
Men det borde ju inte vara så svårt att tillverka ett. Börja exprimentera med mönstervlies eller plast och tråckla ihop. Utgå från måtten på din dotters huvud( om det nu är hon som ska ha det). Mät runt om precis över öronen och från öra till öra (över huvudet alltså). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ottobre har haft mönster på en solhatt som såg ut som en blåklocka
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
I Baby Cool finns ett liknande mönster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Om man googlar på "fluted hat" så kan man hitta en del bland annat: http://sewing.about.com/od/childrens.../flutedhat.htm
Den är inte riktigt klockformad, men det borde gå att rita om mönstret för att få den form man vill ha. Som något att utgå från. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Barnhatt??
Hej Nina
Ska det vara till ett barn? Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Även jag efterlyser mönster till en "blåklocke"solhatt till barn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:06.