Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-10, 20:15   #1
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad

stygnsättningsprogrm

Vlket stygnsättningsprogram föredrar ni? Dt ska ha automatisk stygnsättning tycker jag,vilket ska man då välja?
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 07:16   #2
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad

Min lilla erfarenhet är att Berninas program är billigare än Husqvarnas...

Alla stygnsättningsprogram borde ha någon automat-funktion skulle jag tro. Frågan är hur automatiskt du vill ha det?
När jag provat tycker jag att trots att det tar längre tid så blir resultatet bättre när jag stygnsätter för hand!
Du kan ju oxå köra automatiskt först o ändra lite detaljer för hand för att få till det mest ultimata!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 17:49   #3
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!
Måste slå ett slag för Janomes Digitizer, som jag tycker är ett helt otroligt bra program. Nybörjare kan lätt stygnsätta bilder (går bra med jpg) automatiskt, och lite mer vana användare kan enkelt stygnsätta manuellt. Det går även att kombinera automatisk och manuell stygnsättning i samma design.
Allt blir vektoriserat och det är lätt att redigera/forma om objekten.
Man behöver inte hoppa mellan olika programdelar för att stygnsätta figurer och sedan text, utan allt finns i samma fönster.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 19:13   #4
120404 120404 är inte uppkopplad

Jag har också Janomes Digitizer, det är ett jätte bra program. Passar både en nybörjare och en van stygnsättare. Jag är jätte nöjd med programet. Synd att Janome inte har någon bra översättning för jag kan inte någon fack engelska. Men man lär sig lite i taget av att titta på bilderna, Och så ger ju övning färdighet.Man kommer på en hel del själv. Och här på sysidan kan man få jätte bra hjälp. Gunilla Hultin har hjälpt mig när jag kört fast. Man upptäcker ny finneser i programet hela tiden. Det är ett program att växa i. Programet finns i 3 olika nivåer. Jag har värsting programet. Jag hjälper också gärna någon om jag kan det. Jag tror att det är bra att vi är på olika stadier i stygnsättningförmågan.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 22:06   #5
cafyr cafyr är inte uppkopplad

Vad kostar det WOWA?
Har tittat på HQ prof men den är dyr.
Är Janomes lika bra som HQ´s och hur är Embird (hette det va?) och Berninas.
Nybörjare på detta....glad för hjälp och priser. Skillnader? Kan man använda vilken programvara som helst och tanka över till vilken symaskin som helst dvs är de kompatibla? Använder alla samma filändelser?
cafyr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-18, 06:01   #6
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad

Berninas program är väldigt lätt att jobba med! Dock fick jag ringa efter lite hjälp i början, men Bibbi är en pärla!!! (Det framkommer i "hissa Bibbi"!!!)

Jag vet inte hur programmet passar till andra maskiner bara...
Men naturligtvis kan jag använda andra broderifiler (utom jef?) och jag kan spara ner till mängder av olika format! Så på det sättet är det kompatibelt!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:59.