![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Reconstructing History
Jag har hittat det perfekta mönstret till klänningen jag vill ha, men jag hittar ingenstans jag kan köpa det. Jag hittade det på handelsgillet, men dom har tydligen lagt ner! Typsikt.
Någon som vet var jag kan hitta mönstret, eller ett liknande? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Mönstret kan köpas över nätet från USA och Storbrittanien. Här är ett par länkar:
Reconstructing history Paul Meekins På Sense and Sensibility Patterns finns andra mönster i empirstil som kanske kan vara av intresse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Simplicity 4055 kanske passar. På habithat.com.uk kostar det ca fem pund plus nån pund i frakt.
http://www.habithat.co.uk/advanced_s...?keywords=4055 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Sense and Sensbility har flera variationer och är billigare än RH. Dock har jag inte testsytt något av mönstrena och mina erfarenheter av RH är från andra mönster. Mina mönster från Sense and Senbility beställde jag från www.habithat.co.uk. Både RH och S&S har bra kvalité på själva mönstret, rejält papper som tål att användas flera gånger om och bra instruktioner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Såbra, jag tror jag provar ett SS mönster, det verkar inte vara så stor skillnad på utseendet - förutom priset. Sen hade www.habithat.co.uk. en hel del andra roliga mönster.
Men ni som verkar veta så mycket, har ni något bra tips på tyg till denna? Jag vill använda den som balklänning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Överlag användes tunna tyger med mjukt fall. Titta på dräkter från den tiden så får både inspiration och en uppfattning om hur de valde material.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kolla om inte VCD, England har det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:55.