![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stygntäthet i Embird
Har sökt i forumet utan att hitta rätt svar.
Jag har Embird o ska förminska ett broderi. Jag vill ju att broderiet ska ha samma täthet som i orginalet då borde det ju bli mindre stygn i själva broderiet? Är jag helt fel ute eller? Jag får fler stygn!!!! Hur ska jag sätta bockarna i fönstret stygntäthet för att det ska bli rätt?? Ska jag ändra något i täthet satinstygn/fyllning? Sen tror jag att min maskin är lite kinkig vad gäller väldigt täta broderier. Hur gör jag för att få reda på orginaltätheten o ev ändra till lite glesare? Fattar inte den engelska förklaringen. Tacksam för hjälp för många broderier kan jag inte sy för tråden går av hela tiden. Så jag tänkte testa att ändra tätheten. TACK /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gå till Editor och klicka på Iconen för "bestäm storlek",
Då får Du upp en ruta, nere till vänster står det "stygngtäthet" Klicka på den, så kommer det upp en ruta till. Justera stygngtäthet,,,,,,,, behåll orignalmönster,,,,,, Beräkna stygntäthet automatiskt,,,,,,,, Jag har de här tre fälten ibockade Tar Du bort bocken i "beräkna stygntäthet automatiskt,,, kan Du själv ändra stygntätheten där. Och Editor är på svenska |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vid en liten minskning av storleken blir det många gånger en ökning av stygnantalet, ja. Det beror att på att grundinställning för stygntäthet i Embird är 4. Ditt mönster har troligen inte precis 4, utan kanske lite högre siffra.
Du kan prova dig fram för att hitta utgångsläget genom att klicka av "automatisk" och sätta in högre siffror, kolla vad som händer med stygnantalet, och när du är på ursprungliga antalet har du hittat inställningen. Det här brukar bara märkas när man gör en väldigt luten förminskning. Man ska alltså undvika att göra för små "steg" flera gånger, utan hellre dra ner i ett svep om man ska minska. Jag beskriver inte det här värst bra, för det är lite "trial and error" där jag går mycket på känsla när jag gör det själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tackar för svaren. Jag provar o provar o provar.
Om jag väljer 6,0 i täthet på satin o fyllnad så får jag samma antal stygn. Är detta att föredra då min maskin inte gillar för små stygn att sy? Ska prova att sy ut den men nu ska jag bara få rätt på den så jag kan splitta den också. hi hi hela tiden nya saker att lära sig.. TACK /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:14.