![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Såg att det var en designer II till salu här på sysidan
Är det någon som har något att säga om den? Jag kunde inte hittad den på Husqvarnas hemsida. Designer I fanns... Vad är det för skillnad mellan de båda modellerna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan det vara detsamma som Quilt Designer II?
Den har inte D1:ans atora skärm i alla fall, det kan man se direkt. Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ursäkta
Det är en Quilt Designer II..
En enklare variant av Designer I.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Jag har en D2 som jag köpte för drygt 2 år sen då den försvann från marknaden. Quilt Designer 2 är en ny, men vad det är för skillnad vet jag inte. Man kan använda samma tillbehör som till D1. Men man måste använda d-card till alla sömmar, maskinen är "tom", dvs den har inte en enda söm som går att sy utan ett kort. Det finns personal cards som man kan lagra motiv på och stoppa i maskinen och det finns att köpa förstås. Men det är ju bättre att köpa en diskett och lägga över på ens personliga kort. Man behöver en reader/writer om man ska använda det personliga kortet och så programmet Customizing. Jag visste inte om jag skulle brodera så mycket då när jag köpte den så jag tänkte att i så fall kan jag uppgradera maskinparken men jag är glad att jag inte köpte en D1 för jag broderar inte så mycket och det var ju en väsentlig prisskillnad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Se till att donglen följer med programmet annars kan du inte använda det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Designer II och Quilt Designer II är i princip samma maskin. Den senare är något "upphottad".
D2:an har som nämnts D-cards med sömmar. Till min ingick det 4-5 kort, dvs drygt 100 olika sömmar och ett alfabet. Inbyggt i maskinen finns en smömnadsguide med bassömmar. För att använda dessa behövs inget kort. Som symaskin har den samma egenskaper, förutom just antalet sömmar, som D1:an. M a o helt underbar att sy på! Som brodermaskin kan man med datorprogram få samma funktioner som i D1:an. Jag valde att inte köpa en D1:a eftersom den använder sig av disketter. (Väntar heller på nästa generation med USB-port.) D2:an kanske är ett "snål-alternativ", men med datorprogram och lite roliga tillbehör så har jag ändå ca 15-20 tkr tillgodo! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:32.