![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
bok om mönsterkonstruktion
Är det någon som har något bra tips på en bok om mönsterkonstruktion?
mvh jenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Bok om mönsterkonstruktion
Jadå, det finns flera.
Den jag använder är " Mönster och konstruktioner för damkläder" av Inger Öberg och Hervor Ersman (LT´s förlag) Den tar upp allt möjligt. Jackor, Tröjor, Byxor, kjolar m.m Bra att ha hemma. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om man redan har den och vill ha någon annan? Även engelska går bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
när jag gick beklädnadsteknisk linje, i början på 90-talet, använde vi oss av Britt-Marie Jakobssons "Mönsterkonstruktion för damkläder - del 1: grunduppställningar" samt "Mönsterkonstruktion för damkläder - del 2: modeller".
/Alexandra Månälva |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker att Rundschaus böcker är de absolut bästa, visserligen är de på Tyska, men har man grundläggande kunskaper i tillskärning så förstår man principerna utan att kunna tyska skräddartermer. Helt ovärderliga, de har dessutom en jättebra serie med historiska tillskärningsprinciper, vilket jag vet att flera här inne är lite inne på.
Senast redigerad av Ida_B den 2005-05-20 klockan 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.