![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
kortproblem Husqvarna Rose
Vi har en Husqvarna Rose på skolan jag jobbar på och nu har vi fått problem med den. Vi har har en kortläsare till den + costumizing Plus? (stavas det så??). Problemet är att det inte går att läsa in broderierna på det programmerbara kortet. Vi har två kort och jag har provat med båda. Det går att läsa från kortet till datorn, men inte tvärtom. Det funkade förrut, vad kan ha hänt?
Hoppas att någon har någon idé om vad som kan vara fel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle formatera om kortet (allt på kortet försvinner!). Sedan skulle jag stoppa in kortet i symaskinen tomt. Därefter skulle jag stoppa in den i datorn, ladda över filer och sedan stoppa den i maskinen igen.
Troligen så har det blivit ett läsfel på kortet. De kan ske om man tar ut kortet lite för snabbt eller om man är i fel läge när kortet tas ut. När man stoppar in kortet tomt borde symaskinen formatera kortet så den klarar att läsa det igen. Ska tillägga att detta är en generell beskrivning och det kan vara olika för olika maskiner. Berätta hur det går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack!
Ska prova det på måndag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tyvärr så funkade det inte. Får väl prata med Huskvarna affären och hoppas att de kan hjälpa oss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Troligen försöker ni läsa in fler mönster än vad som ryms på kortet. Prova och plocka bort några mönster, jag har samma problem men när jag plockar bort mönster så funkar det.
Lycka till Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:26.