Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-26, 17:33   #1
Patricia Patricia är inte uppkopplad

Prematurkläder!

Jag är i stort behov utav mönster på prematurkläder.
Så har ni några så här av er.
Kram patricia
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 19:48   #2
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad

Om du inte hittar mönster kan du kanske testa att förminska mönster i strl 50 el 56? Det man kan tänka på, (mina barn har varit ganska små när de fötts) är att prematura barn har svårt att hålla värmen så varma kläder, huden är extra känslig ,väldigt tidiga, små barn klarar inte ens ha blöja mot huden. Kanske kan man ha sömmarna utåt eller sy även sparkbyxor i dubbelt tyg?Så inga sömmar skaver. Sedan saknar de oftast mkt underhudsfett så jag skulle tro att det skiljer mer på bredd än längd på strl om du ska förminska. Jag tror jag har några mönster på bebiskläder från 70talet i strl 56 el så som jag kanske kan kopiera och skicka dig så kan du ju testa dig fram?? är ju inte så mkt tyg som går åt om det blir fel. Men det finns kanske någon som kan hjälpa dig mer för igentligen är nog jag mer orienterad bland minibebisarna än bland sytipsen
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-27, 08:55   #3
albasmormor albasmormor är inte uppkopplad

Hej

Vet inte om det går att använda dock klädes mönster, men det är ju värt ett försök.

Butterick har minst ett mönster med kläder till prematur och uppåt nr 5896 innehåller body, klänning. sparkbyxa, overall, mössa, t-shirt både kortärmad och långärmad och blöjbyxa.

Även McCalls har ett mönster för prematurer och uppåt. Nummer 8574, liknande innehåll

Lycka till
albasmormor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-27, 09:51   #4
Stinap Stinap är inte uppkopplad

I Ottobre nr 6/2007 finns det prematurmönster på omlottröja, förklädesklänning och sparkdräkt i storlek 40,45,50, och 56. Jag köpte tidningen i somras men har inte kollat om den går att köpa nu.
Stinap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:08.