![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur syr man lättast fast paljettband?
Håller på att sy en nyårsblåsa till min dotter och har tänkt sätta paljettband i skarven eller vad man ska kalla det mellan livet och kjolen. det är kjol i flera lager så det är en ganska tjock kant där. går det sy på maskin eller syr man för hand och hur gör man? syr ett stygn efter varje paljett,är det svårt att få det osynligt?? Tänkte om någon hade tips innan jag börjar?
Mvh Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle sy fast det för hand, med lite kortare tråckelstygn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack! då gör jag det för hand...fast än så länge har jag inte kommit dit...fått sprätta då det "vackra" tyget vill smita iväg när man syr...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Fina fest-tyger har en "tendens" att smita iväg!
Då är det säkrast att endera tråckla eller nåla tätt. Men "man är ingen sömmerska om man inte sprättar" Det blir säkert bra i slutänden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
OT: ojojoj då måste jag vara en sömmerska av hög klass som får sprätta så ofta!
![]() Förlåt kunde inte låta bli... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för hjälp och stöttning!!! (av proffs med ser jag.....)
Så här blev den iallafall, har bara knappar i ryggen kvar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hm...hur mycket behöver jag förresten sprätta för att komma till nivån där jag kan sy så proffsigt som du??? kanske ger upp ...
![]() Det är samma tyg på insidan kjolen som på in och utsida på livet. Har metallicknappar i ryggen i samma nyans med hjärtan på... så för att faktiskt inte kunna sy är jag riktigt nöjd.. skönt med en sida man kan fråga kunnigt folk med för makens sunda förnuft räcker långt men inte alltid hela vägen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det ser ju mycket fint ut, tycker jag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:41.