![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mönster till mössa
Jag har letat efter ett mönster till s.k jordsmössa. Kan inte finna någonstans mönster som är för ungdomar (ca 15). Är inte tillräckligt duktig för att kunna göra ett eget mönster efter mina egna mått. Jag vill helst ha mössan så att den får lite form av en basket. Hoppas någon förstår vad jag menar (
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan detta möbster passa?
http://www.svenskamonster.nu/shop/pr...roducts_id=619 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nu blev jag nyfiken! Vad är en jordmössa?
Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om det är en variant basker du menar så finns gratismönster här http://www.sewmodestclothing.com/makeaberet.shtml
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Är det den stickade modellen du menar? Den har jag gjort massor av, både som jordgubb och blåbär... Ska man ha större storlek är det bara att öka ut x antal mönstergrupper. Mvh /Engla |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
![]() Mvh Jenny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej igen!
När man stickar är ju mönstret uppdelat på ett jämnt fördelat antal maskor, och det går lätt att öka ut om man vill ha större, alt. mindre, om man vet maskantalet/grupp. På dessa mössor är det ju små prickar instickade, och mellan dessa är det alltså en mönstergrupp. Hoppas du förstår hur jag menar... =) Mvh /Ewa |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej
Okej, jag förstår hur du menar nu ![]() Mvh Jenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Men det mönstret finns inte till större "barn", utan de som har stickat det har gjort om mönstret själv. Har t.o.m sett en vuxen med en sådan mössa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:19.