![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Gardinkonsult
Hej!
hoppas att Ni kan hjälpa mig. jag vill sy gardiner i mitt vardagsrum men fönster som vi har är ganska annorlunda och jag verkligen behöver konsultation med en sak kunnande person. Kanske Ni vet ngt ställe i Göteborg där man kan få gratis råd om vilka gardiner och vilket tyg skulle man kunna ha för våra fönster. Och kanske det finns ngn hjälp man kan få via nätet? Tackar på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kasta upp en bild så får du säkert massor med tips här i forumet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Här kommer bilderna
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vilket vackert fönster. Synd att förta ljuset med gardiner i det tycker jag. På kortsidorna skulle jag hänga tråddraperier och inget annat. Eventuellt en väldigt kort skir kappa i det övriga fönstret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tänkte detsamma...
Vilket underbart fönster, ev panel i sidorna eller bara gröna växter.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tänker som Ni bara att jag vill ha genomskinliga och lätta gardiner för att inte förlora det ljuset som kommer in.Här kommer bilder med mina försök.Vad tänket Ni?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag tycker det räcker med lång gardinen sedan bara gröna växter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Du menar den som går ovanpå fönster eller de som hänger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag menar de som hänger. Vad jag kan se så har du en konisch med belysning och den är dekorativ i sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack för din åsikt.
Får jag fråga om det känns mysigare med gardiner som jag hängt eller var det bättre i de första bilderna-helt utan gardiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Bara gröna växter!
Vad ska du med gardiner till? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Vet inte,det känns lite mysigare med gardiner
![]() Vad gäller gröna växter,vilka skulle du föreslå och var ska de placeras isåfall. tackar så jätemycket! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Dels på fönsterbänken, dels kan du sätta amplar på stolparna mellan fönstren. Du kan ha nån ampel som hänger från en snygg gardinstång som sedan växten får snirkla på.
Vilka växter du ska satsa på har lite att göra med vilket väderstreck det är. Somliga tycker det är mums med gassiga söderfönster, andra "svimmar". Men generellt tänker jag olika växter med olika form och kulör och växtsätt. Kanske att de blommar lite då och då, det är lite skoj att gå och spana efter. Till den där gardinstången kan jag rekommendera sommarmurgröna/klätterfibbla. (Kärt barn har många namn.) Den blir en gardin alldeles av sig själv och har flikiga mörkgröna blad med lila baksida. Den suger inte fast sig som vanlig murgröna kan göra. Men då går det inte med ett för gassigt fönster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Mot vilket vädersträck är fönstret?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Mysigare och varmare med den hängande gardinen. Men inget mer i gardinväg. Klätterväxter, hängande växter bara till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:01.