Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-07-27, 07:48   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

trodde ni att ni slapp?

nu tror ni säkert att jag inte gjort annat än rantat runt på hästryggen o maskinerna har dammat igen, men nej då här lyser flitens lampa.

fast jag har varit lie omedelsam det måste jag ju erkänna, så blir det när man har en dator som man råkar hälla sockrig saft över, den vill lixom inte mera. så den fick åka till farbror doktorn, både 2 och 3 gånger innan den hämtat sig.

har kollat ibland från gubbens jobb dator, men har inte velat skriva från den, de har så mycket säkerhets tjafs, o den i källaren kommer jag lixom inte åt såbra.

Ni ska veta att ibland har jag skrikigt i frtvivlan att inte kunna meddela mej med er, för jag e inne i en sådan där konstiga perioder, ett tag förstlrde jag tyg på metervara, allt jag sydde vart totalt tokigt.

ochsenaste har jag nog fåt nått tok virus, vem hade trott att jag skulle få en sådan kick av att designa världshistoriens vidrigaste schabrak ( finns i mitt galleri) men konstigt nog har det gett mersmak. jag sitter okräks över kreationerna men smtidigt är det jättekul. min egen häst skulle helt klart slippa allt detta, men oj vad roligt det är.

Jag vet att många av er följer mej o Showmans äventyr o gläds med oss..

vi gör enorma framsteg hela tiden, sakta men säkert blir jag starkare igen, kroppen börjar lyssna på mej. det gör faktiskt mindre ont att rida än att åka rullstol i gamla stan.

Skickar med en bild.. det är inte snyggt, havererad, o fet, men jag rider min aldeles egna ögonsten.och det betyder mer än jag kan förklara

många kramar till alla mina syvänner!( hoppas den får ligga kvar på maskinbrodyr, för det är ju min hemma plan
Bifogade bilder

avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 08:17   #2
mollan mollan är inte uppkopplad

Tack

Tack för din hälsning!
Har läst allt du skrivit här och beundrat din kämparglöd, njutit av dina sagor och broderier. Har undrat lite hur det går med hästägandet. Förstår ju att det gått bra förståss , men alltid kul med dina rapporter. Ha det så Gott och njut! En som beundrar dej, Kram fr Eva
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 08:27   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Å va kul att höra i från dig! (har ocså undrat hur det gått för dig men tänktatt du har fullt upp med hästen) Tycker det ser fantastiskt ut med tanke på att du inte suttit på en häst så länge
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 08:55   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Underbart att se er in action!
Passa dig för sockrig saft i framtiden
Kram
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 09:22   #5
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad

stavade så mycket fel. nytt meddelande nedan.

Senast redigerad av annemarlen den 2008-07-27 klockan 09:25.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 09:23   #6
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad

Hej, vilken fin bild. Önskar dej många fina år med din pålle.
Kul att höra en rapport emellanåt.
Ha en skön fortsättning på sommaren.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 09:51   #7
KristinaK-P KristinaK-P är inte uppkopplad

Talking

Oh,va roligt att höra ifrån dig igen, Jag känner inte dig personligen, men gläds verkligen åt dina framsteg med din ,ÖGONSTEN , Jag skulle aldrig våga rida så bara det är en bedrift tycker jag . Lycka till i fortsättningen. vi vill läsa flera av dina underfundiga Trollsagor MVH Kristina
KristinaK-P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 09:58   #8
chery chery är inte uppkopplad

Tänkte just på dig häromda´n. Skönt att höra att allt är väl. Visst är det skönt att känna att kroppen till slut lyder. Upplevde samma sak i slovenien. Nu gör jag framsteg hela tiden. Har också gett mig på till synes omöjliga saker sista tiden, mycket har gått åt pipsvängen men oj vad kul det är ändå. Kul att höra från dig. Otur det där med datorn. Här hemma har jag två killar som envisas med att äta hemmagjord saftis vid datorn. Gissa om jag har hjärtat i halsgropen, men dom är varnade.Vet vilket tivoli det blir om något skulle hända. Håller med Annemarlen, Bilden är jättefin.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 11:31   #9
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad

Heja Pulvertrollet!!!
Hejar på dig här ifrån o hoppas verkligen att det går bra för dig på alla sätt o vis.
Du ska veta att jag har saknar dig ute på sidan men vet att du kommer så fort du har tid.
Önskar dig all lycka med din ögonsten eller ögonstenarna.

KRAM KRAM
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 13:00   #10
WiKa WiKa är inte uppkopplad

Sååååååå snyggggg han är- bara så helgrym!!!!!

Tack för detta kortet!
Underbart att se er tillsammans.

Kramis
Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 14:13   #11
gullum gullum är inte uppkopplad

Håller med Katarina han är väldans snygg! Och du har en riktigt bra hållning när du sitter på hästryggen.
Skönt att höra att du mår bra vännen och att du bara blir bättre.

Ta hand om dig och din ögonsten!
kramar
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 20:41   #12
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad

Jättekul att höra ifrån dig, har saknat dig här på sysidan, jag tycker ni ser väldigt stiliga ut på kortet. Så kul att du gör såna framsteg. Du är allt en riktig Kämpe du. Kramar från Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 21:01   #13
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad

Jättekul att höra ifrån dig, har saknat dig här på sysidan, jag tycker ni ser väldigt stiliga ut på kortet. Så kul att du gör såna framsteg. Du är allt en riktig Kämpe du. Kramar från Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-28, 14:06   #14
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad

Talking Jätte roligt att du och Ögonstenen mår bra!

Vad härligt att höra från dej igen!
Har saknat dej och alla dina bravader.
Du har blivit någon slags ängel eller nått,
med all din kämparglöd!
Det ser ut att ni har kommit väldigt långt !
Jätte fin bild!
asa1970
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-28, 19:27   #15
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

hej alla

men nu ler jag ju från öra till öra, så skönt det känns att vara saknad!

Sikket väder vi har orkar ni sitta framflr maskinerna?? eller blir man luddig av alla trådar o tyg fnas som fastnar i svetten.

Just nu har jag fått dille på smart needle, av någon konstig anledning snöar jag alltid in på stora projekt.
ett annat projekt är att försöka göra en sådan där stor 1x1 meters tavla av ett bild på min vackrings fina huvud. phu jag undrar om jag vet vad ordet genomförbart betyder ibland.

ibland får jag sådanna tokiga ider. minns ni den däringa leken där en person ritar tex ett huvud o rullar ihop, med bara ett par markeringar kvar där halsen ska ritas. så tar nästeman vid o ritar sin del o rullar i hop och så fortsätter det.
fick en sådan konstig ide i natt att vad kul det vore att göra ett sådant brodyr kedjebrev
tex att en broderar något i en 10x10 ram tex, viker ihop den onästa tar vid o skickas denna kors o tvärs genom sverige till olika brodyrfantaster, visst vore det kul att sedan på typ syfestivalen veckla upp hela rullen i sysidans monter.
jag kan nästan se det framför mej, en vepa som avspeglar våra motiv o färgval. den borde ju om något spegla hur tokiga vi är i vååra maskiner.

nån som tycker iden vore genomförbar???

nää nu ska jagbrodera ett par benlinder till min vackra kille, tror det blir något kul som Marsipulami på, för jag har köpt kycklinggula lindor o schabrak, det blir väl snygt till hans mörka lekamen, men nått tokigt måste det ju vara eller hur
är man ett stort Troll som är som ett pulver så är man...

vinkar glatt till alla er där bakom maskinerna
en Aussies bästa tips brygg iste o krydda med rabarber, det ger snabb återhämtning i värmen.

äsch jag bifogar värdens goaste iste resept-

koka upp minst 2 liter vatten
låt ett par skopor vanilj te dra minst 5 minuter tillsammans med 2 hackade rabarberstänger.
sila av o låt kallna, ha i ett par skedar acasia honung, eller blomhonung. fyll på med massor av isbitar o gärna blad av en fräsch ros...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:21.