![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Blanda viskos och polyestertråd i samma brodyr
Hej!
Jag använder bara viskostråd i mina broderier men funderar på att köpa polyester som en del av er har gjort från USA (ABC). Är det någon som använt tråd i både viskos och polyester i samma brodyr? Är det stor skillnad i tjocklek på trådarna? Min Designer Se går väldig bra med viskosen, men är det någon av er osm använder polyester till sin maskin? Väldigt tacksam om ni kan berätta om era erfarenheter ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har både polyester köpt från ABC i USA, och viskos, jag blandar i samma broderi och har inte märkt någon skillnad.
För mig går det bra att ha båda i samma broderi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har visserligen mest rayon, men även en del polyestertråd. Blandar utan tvekan! Enda gångerna jag tänker på vad jag använder är om jag syr på något som kanske ska blekas hårt (t.ex. kockjackor). Då ska det vara polyester!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för era erfarenheter
![]() ![]() Ska tänka på detta med att ta polyseter på sådant som slits. Ha en bra midsommar allesammans! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.