![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Spishandduk
Nu har jag letat och sökt efter att själv kunna sy en spishandduk eller flera är det någon som har ett tips vart man kan finna någon typ av mönster ? Jag skulle bli mycket glad iallafall / Lena
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det behövs väl inte något speciellt mönster till det. Det är ju bara en handduk (30x50 gästhandduk är rätt bra) fastsatt på en vikt tygbit (dubbel antalgligen, ihopsydd räta mot räta och vrängd rätt). Knapphål+knapp eller trycknapp eller kardborre för fästandet,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej,
Det tror jag att Du klarar av att fixa utan mönster. Rita på papper och pröva Dig fram till lämplig storlek. Här är en snabbskiss på hur jag brukar göra. MVH Bitte |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Försökte lägga med en bild men det gick inte bra den blev för stor. Men jag tror att Du fixar det utan den.
/Bitte |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
mm det var nog det jag mest tänkte på vad och vilken storlek på handduken man skulle ta har sett många olika men de flesta va det broderi på och sådan maskin har jag inte :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ett fint mönstrat tyg kan bli minst lika fint som en broderad överdel! Eller kombinera 2 mönstrade eller ett enfärgat och ett mönstrat, eller klip ut en del av ett motiv och gör som en appliktion... möjlighterna är oändliga!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
mmm ska försöka med något iallafall tack så mycket för ideerna
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
titta på "album" riktigt fint
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.