![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Försäljning - tips önskas
hej!
jag skulle behöva lite tips ifrån er. Jag har funderat på att sälja saker som jag gör och jag behöver tips på hur jag ska göra för att det ska se "proffigt" ut. Jag har tex köpt klädgarderober som ska skydda kläderna när de ej används.Jag ska sälja något som inte används hela tiden utan bara ibland och hängs ganska länge.Men något som är åtgång på. Såna där hårda tags vart får man tag på såna? Nää nu är jag tom i skallen, Men kom gärna med fler ider. KRAM patricia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Förklara mer exakt vad det är du vill sälja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag vet ett ställe där man kan få tag på "hårda tags". Rättare sagt är det visitkort, men det går ju att göra hål i dem, trä igenom ett snöre och fästa dem vid kläderna.
Jag antar att man inte får göra reklam här i forumet, så jag gör en liten rebus som ledtråd istället: Ta namnet på det nyaste operativsystemet från Microsoft + det engelska ordet för utskrift/skriva ut/tryck och sätt ihop dem till ett sammanhängande ord. Googla sedan på det, så hittar du förhoppningsvis rätt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det går även utmärkt att beställa på ett vanligt tryckeri, där gör dom också hål i "tagsen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
svar till Inna: haha vad rolig du är! jag gissade rätt med! ler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
har du gjort det? kram patricia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
ja, jag har gjort det då jag hade en praktikplats på ett tryckeri. Men det ska väl givetvis gå att beställa av vem som helst, för tagsen har ju storlek ungefär som ett visitkort ( i alla fall mina) Men du kan beställa i vilken storlek du vill för dom skär ju ner beställda saker till den storlek kunden vill ha.
Jag kan inte säga vad det skulle kosta men det blir väl säkert samma kostnad som om man beställer visitkort. Och lite extra för att dom "hålar" dom. Har du ett lokalt tryckeri så ring och fråga, mina är gjorda på JustNu tryckeriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Tyvärr så är det ganska dyrt och jag som inte tjänar så mycket går nog bak om jag skulle betsälla så. kram patricia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det är svårt att ge sömnadstips när man inte vet riktigt vad du syr. Men något som jag tycker kan vara avgjörande för ett plagg är stickningarna! De skall vara jämna och fina med längre stygnlängd och gärna med stickningstråd om det är ett tjockare tyg tex byxor. När man inte är van får man sy i snigelfart men det är värt det!!
Beroende på vad du syr kan det även vara lönt att investera i overlockstråd i rätt färg. Ett billigt sätt att göra egna tags är att man köper kartong/tjockare fint papper, gör hål med hålslagaren och sätter på en klisterlapp som du skrivit ut din text i datorn ifrån. Det finns att köpa i kontorsaffärer. Många köpekläder har ju storlek och pris påklistrat på en vit lapp, så det ser proffsigt ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Om det bara är hålen det hänger på så fixar du det lätt själv med en håltång som man t.ex. använder till skärp.
LYCKA TILL!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack för alla tips.
Det är inte sömnad som jag bejöver tips på utan de små extra detaljerna som gör det hela lite mera proffigt, som just såna hårda tags. Jag ska börja spåna lite mera på det. Sedan är det vad det ska stå på lappen, för jag har inte kommit på det ännu. Något "roligt" namn. Glittra & Glimma tänkte jag på men jag vet inte. kram Patricia |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Glittra & Glimma låter väldigt smyckesbetonat....och det var det väl inte frågan om.....
Bästa sättet att få fram ett namn är att sätta sig med ett tomt block och en penna och börja spåna. Skriv ner alla möjliga namn och bokstavskombinationer och till slut när du tänkt om och om igen så tinningarna glöder och läst alla ord fram och tillbaka så kommer det....jag lovar dig. Lätt är det inte men jätteroligt!! Jag har använt denna metod massor av gånger och det funkar! Och glöm inte att spara anteckningarna tills nästa gång..... Man vet aldrig när man behöver dom igen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Hm jag ahr nog kommit på namnet!
PATRICIA hahah jag är stolt över mitt namn ler och det är ganksa fint så det ska det nog bli! ler *egenkär kankse* |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Det låter väl jättebra! Finns ju andra namn det gått bra för, t ex Filippa K....
En annan sak du kanske skulle ha är designlappar, som du kan sy i i t.ex nacksömmen. Det man du beställa på t. ex www.minanamnband.se, där beställer jag mina och jag tycker dom är jättefina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
jag har såna, men de är så konstig färg på.
sedan står det Puss & kram made by patricia på den ler. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:26.