![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() De hadde så mange fine så jeg falt for fristelsen å bestille et par... Nå har jeg betalt med bankkort for noen dagen siden og ikke fått noe. Forstår det slik at de skal sende mail med filene vedlagt. Altså ingen automatikk.
Noen som vet om det kommer til å ta lang tid før jeg får noe?....eller om jeg kommer til å få noe :-/... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Ja, du kommer att få dom men det kan ta 2-3 dagar innan dom dyker upp. Jag var också misstänksam fösta gången jag handlade där när det tog så lång tid innan dom kom ![]() Hälsningar Jeanette |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
admin
|
Den där ryska sidan luktar "klart skumt!" om du frågar mig. De säljer och ger även ut gratis broderier som jag undrar om de verkligen har rättighet till att sälja/ge ut. Men förhoppningsvis har jag fel och du får dina broderier, och att de inte är otillåtet levererade.
(Vi har som policy till att ta bort länkar till den sajten när det tipsas om var man kan få tag på gratis broderier, då det är rätt uppenbart att visa mönster är otillåtet utlagda - tex Disneymotiv. Att ladda ner saker som är utlagda utan upphovrättsägarens tillstånd är olagligt, iallafall i Sverige) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har handlat väldigt mycket därifrån men som du redan fått svar på så tar det 2-3 dagar innan man får dom. Jag har dock aldrig blivit lurad utan alltid utan krångel fått det jag har köpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
admin
|
Må vara att de tar ens pengar och man får varan, men är det "stöldgods" man köper? Från ett annat forum:
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ryssland har andra copyrightlagar än vad som gäller i resten av Europa och USA. Man betalar royalties men det fungerar på ett helt annat sätt än här. Sidan följer troligtvis sitt lands lagar och det är därför tveksamt om jag skulle kalla den olaglig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
admin
|
Det är väl samma regler som debatterats runt allofmp3.com som sålde musik billigt. Med nya tillägg till lagen 2006 och senare, och med påtryckningar från upphovsrättsägarna fick man sajten stängd, men det finns tydligen avknoppningar. Fanns det lika mycket pengar i brodyrbranschen som i musikbranschen skulle nog needlework få det hett om öronen också.
För den som vill studera rysk upphovsrätt istället för att sy... :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Allofmp3 http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_copyright_law |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Allofmp3 stängdes ned pga påtryckningar, inte pga att de ansvariga ställts inför rätta enligt vad jag kan förstå.
När jag läser lite vidare så ser jag att den ansvarige för siten faktiskt friats i rysk domstol. Senast redigerad av mariatherese den 2008-03-02 klockan 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Takk for svar...også de på mail.
Jeg har fortsatt ikke mottatt noe :-( Meeen jeg forstår at alle har fått det de har kjøpt - så da er det vel bare å sitte ved maskinen å vente :-/ Er i hvertfall glad jeg har hørt fra fler som har fått det de har betalt for. Er lett å bli litt skeptisk til siden nå som jeg har lest mer om den |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Da har endelig designene fra russland kommet!!
:-))) puh.... De ser flotte ut. Gleder meg til å brodere dem i kveld. Så gikk det altså bra for meg også, da ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Vad roligt att dom kom, hoppas du blir nöjd nu. Det kan vara många stygn men det har du säkert sett redan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:24.