![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Skall sy ett täcke till ett av mina 6 barnbarn. Skall göra framsidan med diverse hopsydda rutor med ram ikring. Men mitt problem är hur man quiltar ihop med vadd o baksida. Det blir ju så stort att göra på maskin. Hur jag än försöker göra blir det för mycket tyg under maskinarmen. Vill gärna ha tips på hur man gör! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag är ingen quiltare men den här videon kanske kan hjälpa dig på traven http://se.youtube.com/watch?v=BZF-0I...eature=related
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag handquiltar med en träram.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Man får rulla täcket, och snurra och böka och greja.
![]() Stoppa många gånger och flytta täcket. Hur stort är det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Eller så gör du Quilt-as-you-go, dvs syr ihop o quiltar några rutor i taget (tex 4 st) och sen syr du ihop dom med varandra. Det blir lite handsömnad på baksidan men det kan det vara värt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har funderat på detta men vet inte riktigt hur jag gör. Har du tips på någon beskrivning?
/Bitte |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
/Bitte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det var en bra beskrivning - tack skall du ha Linblomman. Har skrivit ut och skall börja med ett försök. Jättebra.
Annars har jag idag sytt "Pineapple" Har gjirt wett mönster med 4 block som jag tänkte göra av batiktyg. Men tyget räckte bara till ett block - fast det blev väldigt snyggt. Skall se över mina tyger en annan dag och ta till lite mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:46.