Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-30, 07:39   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

avgiftnings klinik

Jag har skapat ett beroende jag behöver komma ur.
jag brukar stolt säga att jag har karaktär som inte rökt en enda cigarett i helamitt liv! inte snusar jag heller, dock är jag gravt sockerberoende.

Att sluta äta godis är ju faktiskt enormt svårt, men undrar om inte det är värre med brodyrer,,,

Du vet man fastnar på de där favorit brodyr siderna o köp köp köp verkar så himla enkelt. man tycker sedan att man gåttigenom hela arkivet, och så kommer det endå nytt man bara måste ha..

det mysko är att jag kanske broderat 10 % av alla jag blir tokig om jag inte köper dem..

undar om inte fler än jag lider av dessa begär, hmmm kanske kan vara nått för den som e arbetslös, starta ett rehab för bodyrnister???

kag måste nog gå i terapi
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 08:07   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Men det vore ju en katastrof med rehab för brodyrberoende Vad ska vi då hitta på?

Trösta dig med att du inte är ensam och faktiskt. Vi gör inget sattyg under tiden iallafall och inte är det skadligt för kroppen heller.

Så A9, brodera vidare du.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 08:12   #3
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad

Jag köper också och sen har jag ändå inget att sy på de sakerna jag ska sy.
Och inte heller kan jag använda brodyrerna jag köpt för de passar inte på nåt

Men just när man lägger dem i shoppingkorgen så är de ju sååååå användbara och roliga och bra

Och egentligen vill jag ju bara använda brodyrer jag gjort själv så varför köpa? Är de tinte bättre att träna på att stygnsätta

På tal om detta måste jag nog kolla in EL lite nu
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 08:16   #4
avslutad111024 avslutad111024 är inte uppkopplad

Hjälp lika här med.

Jag är oxå brodyrberonde, men som om de inte räckte med det, men alla andra material man köper till då,,framför allt tyger.Jag hade bestämt mig för att sy upp lite mera nu.Istället för bara handla mera tyger och mönster.
Men de höll inte länge på de nya året innan jag kom hem med mera tyg (5 meter.)
Igår hittade jag tyger och annat som jag hade glömt att jag köpt.
Rasrisk oxå !!!
Varning för ras när man öppnar sin skrubbdörr i syrummet. Ja då har det gått för långt.
avslutad111024 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 08:20   #5
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad

Jo lite skadligt för kroppen är det ju...stressen av att man måste använda brodyrerna när man väl köpt dem
Lovade ju faktiskt en tvivlande sambo att denna gången var alla brodyrerna suuuuperduperanvändbara och ett måste att köpa
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 08:27   #6
Alice Alice är inte uppkopplad

Jaha då, samma här. Söte gud så mycket motiv man har och ändå köper jag bara på mig mera. Kan inte låta bli, det blir som ett gift. Och precis som du säger så kommer det ju hela tiden nya som man bara måste ha. Skönt att vi inte är ensamma om det här beroendet.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 12:22   #7
Gidget Gidget är inte uppkopplad

Visst blir man beroende men jag tror inte det är skadligt för mer än möjligen plånboken.
Jag är periodare och just nu är jag inne i en period när jag bestämt mig för att inte handla varken tyg eller broderimönster.
För ett par dagar sedan kom en av mina väninnor till mig med en kappa som hon sytt färdig nu. Den var bara så snygg! och det tyget hade hon fått av mig för det hade legat i mitt skåp i nästan 40 år, så det var på tiden att jag rensade bort det.
Det var då jag bestämde mig för att nu måste jag använda det jag har och inte handla nytt.
Jag hoppas denna priod varar ett tag nu så jag får plats med nytt tyg. Broderierna kan jag inte lova att jag kan låta bli att köpa men jag ska försöka.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 13:04   #8
WiKa WiKa är inte uppkopplad

Visst är det ett beroende!

Har aldrig rök eller snusat heller, hmmm kanske för att allt jag har i närheten av munnen har en förmåga att tuggas upp? men broderi och tyg beroende lider jag med av. Ögonen vill ha sååå mycket mer än man kan brodera och sy. Så ibland får "måbrakontot", sätta till med lite pengar, för att man bara mååååste ha något.
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 15:42   #9
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad

Jag är både tyg och broderi beroende!
Men min man vet ingenting!
Tyvärr finns det så mycket snyggt på nätet!
Måste bara ha!
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 18:47   #10
millsing millsing är inte uppkopplad

RÄDDNINGEN ÄR HÄR!!!!

Här är en till som är beroende och har kommit till följande insikt:

Inköp av ALLA former av pysselmaterial är rena dundermedicinen!! Det är just den typen av bränsle som våra kreativa hjärnor behöver för att fungera och det som håller oss på gott humör en regning och t.o.m. stormig dag. Visst har man för mycket prylar i sina gömmor men ÅÅÅÅÅÅ, vad härligt det är med blotta tanken på allt underbart som ligger och väntar och som bara blir ännu mera underbart om vi får pyssla med det en liten stund.

Varje broderi/tygbit/garnnystan/pärlask/skinnbit är en vitamininjektion vars enda biverkning är diverse humörhöjande effekter!!!! Eventuella hål i plånboken ska bara ses som en naturlig följd av att den kreativa hjärnan fått bestämma. Knorrande gubbar likaså...

Vad vore en braskamin utan kol?
En golfbag med bara en klubba?
En raggarbil utan wunderbaum?
En sadel utan häst?
En syhörna där det ekar?

Fortsätt hitta nya pysselsaker och må bra!!

Sykramar,

P.S. Detta konstaterande är pysselvetenskap på högsta nivå!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 20:06   #11
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad

Den bästa terapin skulle möjligen vara brodyr.
Det kan ju bara vara nyttigt eller......
Jag har funderat i samma banor själv, men det är inget kroppsförstörande. Själen blir ju stärkt när man får utveckla sin fántasi och praktiskt få genomföra det man har tänkt ut.
Så brodera du av hjärtans lust.
Kram från dansmusen.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:30.