![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
USB-minne till Designer SE
Hej alla brodervänner, jag är rätt ny här och tänkte ta eran kunskap till hjälp och fråga om USB-minne till min Husqvarna Designer SE. Jag fick med ett USB när jag köpte maskinen på 32 MB och nu skulle jag vilja ha ett till. Vet någon om man kan köpa ett i databutiken eller måste man köpa det som Husqvarna säljer. Det skiljer mycket i pris, nästa tre gånger så dyrt med ett från Husqvarna som i dataaffären! Så vet någon av er hur det fungerar?:confused
Väntar med spänning på svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Monica,
Jag har en Pfaff Creative Vision. Till den kom det ett litet Usb-minne. Jag har dessutom använt mitt vanliga Usb-minne, som inte alls har med Pfaff eller symaskiner att göra, med gott resultat. Så det borde fungera även på HQ. Monica www.ateljekreativ.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Jag har en Designer SE, och kan använda vanligt USB minne, fungerar alldeles utmärkt. mvh Marika |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Hejsan
och tack för snabba svar, så bra att det går att använda vanligt USB. Försäljaren sa nämligen att det inte var bra för symaskinen att använda annat USB. Ibland vet man inte om det är försäljningstrick eller inte. Men efter som ni provat så fungerar det - TACK |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Min maskin gick sönder av de USB-sticken som följde med till maskinen istället så de är ju inte så bra iaf
![]() Det var inte de vanliga röda HQ har dock utan några små pyttiga (Någon annan som använt dem och fått problem?) Vad bra att vanliga funkar! Har funderat på det ett tag. HQ borde ju faktiskt inte orka uppfinna ett eget USB när det finns sådana redan. Det borde ju inte löna sej??? Så många köper ju inte broderarna ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Då har jag testat att ta ett "vanligt" USB-minne och formaterat om det i filformatet FAT (så var det i orginalet) och det fungerar utmärkt.
![]() Läste på något inlägg att man inte kan ha hur stort USB minne som helst. Visst man kan ha 1 GB men symaskinens dator kan bara ta emot t.ex. 128 MB. Någon som vet om HQ SE har denna begränsning? Nu kan jag fortsätta plugga 4D och göra om mina mönster. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
om du använder ett annat minne och maskinen går sönder får du inte ut på garantin. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:30.