![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur kopierar ni kläder?
Hejsan alla glada!
Hur brukar ni kopiera era favoritkläder? Jag har flera byxor som jag skulle vilja kopiera med ett nytt tyg. Vågar man sprätta upp dem och göra ett mönster? Threads tidning har haft flera tips men jag har inte prövat alla än och jag tycker det blir krångligt att kopiera byxor när de sitter ihop. Hur gör ni? Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Stoppa in ena benet i det andra så går det lätt att rita av modellen du vill åt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om det är knöligt att komma åt överallt så kan man använda frystejp. Man tejpar ett rutmönster, från en sida till en annan, markerar alla fickor och sömmar, och sedan drar man av och föröver på mönsterpapper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för all hjälp.
Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vilken bra film! Smart sätt att kopiera, och lätt att förstå när man får se det på film!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Säga vad man vill men allt på youtube är inte dåligt.
Jätte bra film. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för filmen!
Hoppas att det är lika lätt att kopiera plagg som det ser ut att vara. Byxorna jag försökte rita av, var jättesvåra. Jag får nog försöka igen. Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tusen tack för filmen. Är det så dom gör i Thailand när dom ber om ett plagg man trivs med? Har alltid undrat. Jag som alltid sprättat isär kläder jag gillat och lagt dom i någon låda. Sen hade David Page som gjorde filmen en trevlig blogg också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Å, det var ju en jättebra film!! Men var hittar man en sån fiffig "linjal" (då menar jag den gröna grejen - den har säkert ett namn också!).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Bra film!
Jag läste kommentararna på youtube också, och där frågades just om hur man får tag på en sån där grön linjal och David Coffin svarade att just den inte verkar tillverkas längre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
JO då, det finns att få tag på, det kallas kurvsats och är ett gäng runda linjaler från man kan hitta alla möjliga kurvor.. Kan köpas i konstaffären DREWEX i Malmö tex.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:02.